Weer terug in Ozzie - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Weer terug in Ozzie - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Weer terug in Ozzie

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 Juli 2015 | Norfolk Eilanden, Norfolkeiland

12 maart 2015 was het dan zover, ik ging terug naar Australië. Ik vloog via Dubai naar Sydney en door naar Auckland en dan zou ik daar 1 nacht blijven om vervolgens zondag door te vliegen naar Norfolk. Op Schiphol vroegen ze al naar me ticket voor Norfolk want zonder visum van Nieuw Zeeland mag je 3 maanden blijven, maar mijn ticket terug naar Nederland was vanaf Nieuw Zeeland en is later dan 3 maanden. Omdat ik maar 1 dag daar bleef was het goed. Op Dubai konden ze me paspoort gegevens niet in de computer vinden dus moest ik weer naar een andere balie waar de super visor zat. Op Sydney ging alles na een gate wijziging aardig hoe het normaal zou gaan en toen kwam ik aan in Nieuw Zeeland; Auckland.

Heerlijk weer, snel naar de shuttle bus en naar het hostel. Ik verbleef in een hostel half uurtje van het vliegveld wat een beetje westernse uitstraling had. Super gezellig en knus. Even wat te eten gescoord en op tijd me bedje in want de volgende ochtend werd ik al om half 6 opgehaald om naar het vliegveld te gaan voor me vlucht naar Norfolk. Nadat eindelijk de gate bekend werd naar de gate gelopen, het vliegtuig stond recht voor me neus dus even wat tijd verdrijven door middel van het bekijken hoe het vliegtuig in werd geladen.

En hop daar gingen we, een klein beetje hobbel de bobbel want er was net een orkaan voorbij geraasd in de omgeving, over de landing niet gesproken eigenlijk, de piloot zei alleen maar welkom op de hardste landingsbaan van de Pacific, of te wel Norfolk Island. Haha dat zei al genoeg over dat de landing vrij hard was, maar al met al veilig aan de grond dus uit het vliegtuig en me tas ophalen. Bij de douane keken ze me aan van ken ik jou niet ergens van… ?? en die vraag werd dan ook gelijk gesteld, haha helemaal leuk natuurlijk, dus hop een nieuwe stempel naast die van vorig jaar. Ik vind het namelijk erg leuk om stempels in me paspoort te sparen dus vraag er ook gerust om :P

Ik naar buiten en even de eiland lucht ruiken. Ik kwam gelijk de kids tegen die mams uit gingen zwaaien die een weekje naar Nieuw Zeeland ging.

Best wel f raar was het om zo er tegen aan te lopen, maar ze zijn nog steeds zoals ik ze kende dus dat is een goed teken, ondanks alles wat er gebeurd is. Maar al met al dacht ik dat mijn lieftallige collega me zou op komen halen alleen na een uur wachten en het vliegveld soort bijna leeg was ging ik toch maar even vragen of ze gebeld kon worden, helemaal makkelijk geen bereik hebben met je Nederlandse nummer :P dus na een telefoontje hoorde ik alleen maar ooo shittt on the wayy ! haha toen ze aan kwam rijden schoten we allebei gelukkig hard in de lach en was het gelijk helemaal goed.

Ze bracht me naar Doug’s huis en bleef nog even praten en nam me gelijk mee naar de nursery. Na een goed gesprek ging ik even snel de stofzuiger door t huis halen en me bedje ready maken, de volgende dag gelijk aan de bak gegaan en ook Fien, een andere Nederlandse meid zou landen om te werken in de nursery. De volgende dag halverwege de dag naar het vliegveld om haar op te halen. We verblijven in hetzelfde huis, elke dag lekker aan het werk en het weer is nog steeds hartstikke goed ondanks dat we de winter in gaan.

Eerst maar eens alle papieren in orde maken de 1e week en na een heel erg bijzonder doktersbezoek van ong 1,5 uur waar we meer hebben gelachen dan waar dan ook. De dokter vond ons zo gezellig dat het op slot niet meer echt over medische zaken ging, haha na veel gelachen waren we nog weinig wijzer en uitgezonderd dat het papierwerk enzo wel was gedaan was er nog geen bloed afgenomen en geen röntgenfoto gemaakt, en dat kon ook niet meer.. na 2 uur ofzo eindelijk terug op de kwekerij en een nieuwe afspraak gemaakt voor de rest.. wat we in de opvolgende dagen maar hebben gedaan.

Me verjaardag gevierd met een BBQ bij rosa en een mooi tshirt gekregen van Norfolk, ze hadden een dessert gemaakt als zijnde verjaardagstaart, super leuk.

Ook tijdens werk nog een brandje gemaakt want de grasmaaier stond ineens in de brand, haha toen ik aan het blussen was vroegen Rosa en PJ zich af waarom ik de grasmaaier water gaf ! haha te grappig om te zien iemand die daar staat op zoek naar een brandblusser die er niet is en dan maar de waterslang pakt om de vlammetjes te doven Agh de grasmaaier is overleden maar gelukkig hebben we nog een zitmaaier :P

In het weekend beetje gewandeld, gezwommen en de tuin opgeknapt. Na een paar maanden staat er toch wel aardig wat onkruid en dergelijke. Ook al ben ik nog niet helemaal klaar het ziet er al stukken beter uit. Rob is nog langs geweest voor bijna de hele week dus het hele huis zat vol met Nederlanders. Paar keer lekker wezen eten, een BBQ met werk gehad en veel gezelligheid uiteraard.

Zaterdag rob uitgezwaaid en even op Mount Pitt het vliegtuig bekeken terwijl het opsteeg. Ondertussen is het nog steeds lekker weer om te zwemmen, het regent wel af en toe maar na een uur kan het ook weer stralend weer zijn, dus af en toe ligt deze zeehond wel weer f in het water Snorkel op en gaan. De eerste schildpadden en haaien zijn al gespot tijdens onze wandeling bij Rocky point, helemaal leuk.

We zijn plantjes aan het rapen want er gaan grote bestelling terug naar Nederland, dat betekent soms wel 10 uur per dag werken. Maar ook zijn we begonnen met het plukken van de zaden van de bomen en begonnen met planten. Dus zo blijven we lekker bezig. Rosa heeft me een deel van het verzenden van een bestelling naar Nederland uitgelegd en zaterdag op mezelf de vracht naar het vliegveld gebracht dus hopen dat die goed in Nederland aankomt .

Op de zaterdagmiddag heb ik het Archery weer opgepakt, weer even lekker oefenen met pijl en boog schieten. En geloof het of niet maar ben het nog niet verleerd. Me score zijn gemiddeld 10 punten hoger als wat ik vorig jaar bij de internationals schoot. Dus voor mij een goede verbetering :P

Zondags gingen we met Rosa op een fotographic tour, ze nam ons mee over het eiland naar plekken waar niet iedereen kan komen. Super mooi en super gave foto’s geschoten. Helemaal leuk even zo wat anders en iets wat niet veel voorkomt :P deze week weer een grote vracht dus lekker lange dagen maken we. Ondertussen is de kat ook weer gewend dat er iemand in het huis woont want pas lag die bij me op de bank, gezellig :P

Het weer is een beetje veranderd, we hebben wat meer wind en wat meer buien tussendoor en sochtends en savonds gaat de temperatuur soms flink omlaag. Maar de openhaard is schoongemaakt dus de haard kan aan.

Soms is de zondag heerlijk weer en gaan we er dan ook wel op uit. De maand Mei is al bijna afgelopen, de tijd gaat zo snel. We zijn nog naar de Crystal Pools geweest, hebben even naar het uitkijkpunt van Kingston gewandeld, de ruïnes bekeken, naar Anson Bay gewandeld en zo blijven we lekker bezig.

Zo af en toe nog even gezellig een telefoontje naar en van het thuis front dus helemaal leuk !

Ondertussen is gelukkig me planning ook weer veranderd.. Ik had gezegd tegen de mensen thuis dat ik in september weer naar huis zou komen nadat ik nieuw zeeland gezien had, maar ik kreeg een kans om terug te gaan naar Lord Howe om nog een 3 maandjes in de boatshed te komen helpen en om me divemaster cursus te doen. Het was natuurlijk een kans die je niet nog een keer krijg. En een geweldige optie om iedereen weer te zien.

Nadat hier op Norfolk een toernooi was van Bowls en de mensen van Lord Howe daar ook aan meedoen, en nadat ik een paar keer met hun gezellig biertje was wezen drinken en was wezen eten dacht ik, ik denk dat ik het maar gewoon moet doen. Ik mocht terug komen zeiden ze bij de bowling club dus ja wat wil je nog meer.

Nadat ik contact had gehad met de busty’s kwamen we er ongeveer op uit dat ik er rond half september heen zou gaan en dan begin december wel klaar zou zijn. Ik vlieg half augustus terug naar nieuw zeeland en dan nog een paar weken daar in de winter maar ja ik wil het graag ook in de zomere periode zien dus misschien in december nog maar 2 weekjes terug en dan ben ik weer terug in nederland half december.

Ondertussen rommelen we nog steeds lekker door hier op Norfolk, er wordt hard gewerkt, plantjes oprapen, zaden poten dus lekker druk. De voorbereidingen voor de internationals van de Archery zijn begonnen en de eerste reparaties bij de targets zijn al uitgevoerd. Het verven is begonnen en hier en daar doen we wat klusjes in het weekend. Het eerste parcour is uitgetekend dus we zijn goed op weg.

Het schieten gaat steeds beter dus helemaal leuk. We zijn nog even gezellig op een vrijdag wezen pizza eten met Rosa bij Pa Yeahs en daar werkt haar zoon dus we hadden even wat gekkigheid uitgehaald en kwamen binnen met snorren op. Daarna nog even naar de Castaway geweest want dat is opnieuw geopend. De week erna op vrijdag nog een pannenkoeken avond gehad en daarna een bakkie gedaan bij de Leages club.

En aangezien we druk zijn met de voorbereidingen van de internationals is er ook altijd een fish fry op de zondag avond. En ja geloof het of niet daar is vis voor nodig. Dus op een zondag ging ik Tony maar even helpen om 7 uur sochtends het water op en het is schitterend om dan de zon op te zien komen. En als klap op de vuurpijl sprongen er nog 3 dolfijnen uit het water. De eerste vis werd gevangen en zo volgde er vele meer. Maar ja waar vis is zitten ook haaien. En ik was de gelukkige om de eerste te vangen. En dat was niet gemakkelijk om die binnen te halen. de haak zat in z'n vin aan de zijkant en elke keer ging die ervandoor. Na denk 10 minuten eindelijk hem bij de boot te hebben probeerde we de haak los te maken en ging die er weer vandoor. Na de 2e keer m bij de boot te hebben de lijn doorgesneden en hij was weer vij om te gaan.

En toen was het al weer Juli en ben ik vast wel weer het 1 en ander vergeten op te schrijven.. Fien is ondertussen vertrokken terug naar het vaste land, en de vrijdag voordat ze wegging hebben we smiddags nog even gezellig met z'n alle een game of golf proberen te spelen. na 2 1/2 uur waren we denk 5 holes verder dus was het wel tijd voor een biertje. Sávonds in kostuum gezellig uit eten geweest en daarna eindigde we in de Castaway. Na een hele gezellige middag en avond was het dan toch echt tijd om Fien uit te zwaaien op het vliegveld.

Ondertussen waren we die week ook druk bezig geweest met alles voorbereiden voor de Internationals van de Archery want die kwamen er ook aan. Terwijl we Fien uitzwaaide verwelkomde we de gasten voor de internationals. Maandag stond de eerste schiet ronde op het programma. Zaterdag avond hadden we een gezellig hapje en drankje avond bij het clubhuis en zondagavond was de registratie avond inclusief fish fry. De heerlijk gebakken vis die we zelf gevangen hadden smaakte prima.

Maandag ochtend, Heerlijk weer, zonnetje schijnt geen wind en iedereen was klaar om te starten. En zo ook de opvolgende dagen waren schitterend. Het weer zat mee, elke dag zon gehad en weinig tot geen wind. De mensen waren tevreden, een paar gebroken pijlen, een parcour dat vrij pittig was en het was al met al een zeer geslaagd evenement. Donderdagavond de laatste avond als zijnde presentatieavond waarbij de certificaten en prijzen uitgereikt werden. En zelfs ik heb een mooi certificaat om naar huis op de sturen, ook al is het dan wel voor de 4e plek, het is een mooie herrinnering.

Na alles op te hebben geruimd e.d. is het vandaag weer maandag en zijn we gewoon weer in de nursery te vinden waar de kentia palms worden geplukt :)

Het is een heeeeeeeeeeell verhaal maar gelukkig hebben jullie alle tijd om het te lezen :P

Hopelijk is de volgende niet zo lang voor jullie :)

  • 06 Juli 2015 - 09:22

    Elly Anne:

    Hoi Petra wat leuk om weer een verslag te lezen, had van de week nog naar je gevraagd. Mijn verhaal is niet zo lang hoor, alles gaat hier zijn gangetje. Op naar de rustige zomerperiode waarin behangen en verhuizen(van mijn moeder) de hoofdmoot zal zijn.

    Groetjes Elly Anne

  • 06 Juli 2015 - 20:23

    Yvette:

    Hoi Peet,

    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! Hier in NL draait alles gewoon door, dus of je in september of december terug komt.... Maakt voor de veranderingen niet uit. Het weer zal wel kouder zijn. Nou geniet van alles en het volgende verslag lees ik weer!

    Liefs Yvette

  • 14 Juli 2015 - 19:51

    Ilona:

    hoi Peet het heeft even geduurd voordat ik je verhaal gelezen had maar we lagen de afgelopen week lekker op het strand van turkie heerlijk, sanne was ook mee. Je maakt ook wel weer van alles mee jij en dat bakkie wat je zodra je thuis bent bij ons komt doen is in december ook nog wel goed hoor maar niet langer hoor mis je gekwebbel hier in huis en op de voetbal echt wel.
    Geniet van alles wat je daar meemaakt.

    Dikke kus en knuffel.
    Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 888
Totaal aantal bezoekers 25382

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 21 December 2015

Australië & Nieuw Zeeland

28 Februari 2014 - 29 December 2014

Australie 28-02-14 tm 30-12-14

Landen bezocht: