Na 3 maandjes - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Na 3 maandjes - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Na 3 maandjes

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Juni 2014 | Norfolk Eilanden, Norfolkeiland

Ondertussen al meer als 3 maandjes weg van huis en nog iets meer als een maand te gaan hier op het schitterende Norfolk Island. Tijd gaat snel, ondanks dat ik elke dag aan het werk ben voelt het toch stiekem wel een beetje als vakantie. Het wordt dan wel winter hier maar ondanks dat is het alleen in de ochtend en avond wat fris maar overdag heerlijk weer. Buiten zitten, wandelen, hardlopen ook nog af en toe, rondje scooteren ja het kan allemaal in het zonnetje :) Hoewel de dagen ook wel soms wat regenachtig kunnen zijn, maar je kiest gewoon een goede dag uit.

Rob heeft me veel laten zien in de dagen dat hij hier was, dus voor mij een teken om er zelf ook op uit te gaan.. Inmiddels al best veel gezien van het eiland. Ik probeer alle punten op de foto te zetten. En ik moet zeggen het lukt me aardig. Na 2 weken vakantie had ik er altijd al veel foto’s maar nu wil ik het niet eens weten hoeveel het er inmiddels al zijn.

Maar ondanks dat heb ik het nog steeds onwijs naar me zin. Ook al mis je op sommige momenten je dingentjes die je normaal zou doen.. Pasen, Koningsdag, feesten en festivals, voetballen, bakkie doen hier en daar enzo maar gelukkig zijn daar andere dingen voor in de plaats. Toen de schoolvakantie hier begon sloten ze dat af met Easter Carnaval. Een soort avond met allemaal spellen en voor de kids draaimolen, springkussen enzovoort. Dus even bij de school kijken maar. Super leuk Milli stelde me voor aan haar vrienden en die vonden het hoogst interessant een Hollandse die daar rond liep, vragen kwamen van alle kanten maar wel super leuk ! Gelukkig was ik niet de enigste ‘toerist’ die er rond liep :P Mensen gaan je steeds meer herkennen, op straat, in de winkels dus dat is harstikke leuk. Ook dank ik dat wel aan Doug, soms lekker even wat eten in de Leages Club, en daar drinken we natuurlijk ook gezellig wat met zijn vrienden. Maar vergeet 1 ding niet; niet teveel want het is en blijft een eiland ;) maar wel een heel gaaf en mooi eiland !

Ondertussen al heel wat dingentjes gezien. Het scootertje brengt me overal en dat is een goed teken, ook al is de weg soms wat hobbelig en ontbreekt er hier en daar een stukje asfalt.
- Norfolk Island National Park, Mount Pitt, Mount Bates, Captain Cook’s Monument, Elephant Rock,
Duncombe Bay, Anson Bay, Anson Bay Reserve, Puppys Point, Selwyn Reserve, Cockpit Waterfall,
Cascade Pier, Kingston Pier, View over heel kingston, Simons Water, Steels Point, Archery Club,
Botanic Garden, Two Chimneys Reserve, Headstone Memorial, Headstone Reserve, Rocky Point,
Salt Haus, Emily Bay, Point Hunter, Cemetery, Bloody Bridge, Prisoners Compound, Single Boatshed,
Lone Pine, Oorlogsruïnes, St. Barnabas Chapel, Queen Victoria’s Garden. Maar ondanks dat alles is er nog veel meer te zien. Dus heb nog genoeg op me lijstje staan :) En het is maar goed dat ik nog wat tijd heb.

Ook is zelfs de Australische Gouverment op het eiland aanwezig geweest, en kwam ook een bezoekje brengen aan de Kentia Palm Nursery. Dus allemaal in werkshirt. En ja daar was ik vrij trots op haha 

Ook zijn we nog steeds bezig met Archery, eind juni zijn de internationals en wie weet gaat deze ‘Dutchie girl’ wel een schiet poging wagen. We oefenen veel en heb zelfs me eigen oefenbaan gemaakt aan de zijkant van de ‘vegie’ garden van Doug. Mag de boog gebruiken van Mike, en Doug had nog wat oude pijlen die we ingekort hebben en waar ik mee kan schieten. Ik zeg The Netherlands are ready :P We doen zo af en toe wat kleine klusjes als voorbereiding voor de internationals, wat verf werk, bruggen opknappen, route maken zodat je door het bos kan lopen en zo van alles.

We zijn gestart met het in het oog houden van de bananen bomen, dus elke keer even checken of er een tros rijp is om op te hangen in de nursery. Verser kan je het niet hebben zeggen we dan maar.

We hebben al aardig wat zaden geplukt van de palmbomen, en dat betekent dat het ook geplant moet worden. Op zondag legde Doug me uit hoe het in ze werk ging zodat we maandag konden starten met planten. Na een paar dagen planten denk je dat je het wel begrijpt en dat er geen verrassingen zijn. Maar als je dan een zak potgrond pakt en daar zit een rat, dan haal je toch wel het record hoogspringen. Rosa dr lachspieren waren weer getraind en ik had zowat een hartaanval. Maar gelukkig na een gil rende die weg. Genoeg gelachen, maar de hele tijd was ik op me hoede :P Dan maar wat rattengif strooien voor we naar huis gaan. We plukken zo nu en dan tussendoor wat meer zaden en toeren dan over t eiland. Hoogst interessant voor mij achterin de truck en kijk me ogen uit.

Tijdens ons normale werk om de palmen uit de boxen te halen begint de kraan een raar geluid te maken, en geef het een paar dagen en toen waren daar de vonken uit de elektriciteitskabel. Eh oo,, die werkte niet meer. En dan het voordeel van een eiland als je iets nodig hebt duurt het even voor het er is. 1x per week komt het vliegtuig vanuit Nieuw Zeeland aan dus duurt het een week voor de nieuwe kraan er is. Dus we gaan maar verder op de ouderwetse manier. Goede boxen uit de trolley halen en dan maar op de tafel voor een beter bereik. Helemaal happy toen de telefoon ging en de kraan was binnen gekomen op Norfolk Island Airport.. maar iets te vroeg gejuicht.. tijdens de test ronde bleek de rem niet te werken dus ging de kabel te hoog en kwam niet meer naar beneden.. Pff dan maar weer terug sturen en wachten. Ach we komen er wel :)

Zondagmiddag gezellig naar Anson Bay geweest met Steve, Gina en de 2 husky’s. De honden vonden het heerlijk, lekker rennen, een strand voor jezelf alleen want er was niemand en zo af en toe f pootje baden.

Wat heb ik verder nog meegemaakt.. Ja denk meer dan wat hier allemaal staat maar ik weet het allemaal niet meer. Oo ja de wilde kip die heeft 5 kuikentjes. Maar na 2 weken genieten van die kleine beestjes die moeders trots volgen was er ineens alleen nog moeders.. Zullen de katten honger gehad hebben?
Verder zo nu en dan gezellig een telefoontje vanuit nederland, en hoe lief is het als er een bakkie gedaan wordt en je gebeld wordt om dat te vergezellen :D haha fantastisch!

Het is moelijk foto’s te uploaden op me site want elke keer werkt het niet :(

Ik hoop voor ik vertrek van het eiland nog een verslagje voor jullie achter te laten, en anders komt het als ik weer terug op het vaste land ben.

Een hele dikke knuffel vanaf Norfolk Island :) Xx

  • 03 Juni 2014 - 11:36

    Jennifer:

    Klinkt als genieten Peet! Wat gaaf dat je er lekker alleen op uit kunt trekken om wat van het eiland te zien. Ik hoop dat je er mooie ervaringen aan over houdt en leuke contacten. De mensen klinken erg vriendelijk, dus zo te horen hoef jij je geen zorgen te maken. Geniet er nog lekker van ook al lijkt het misschien na drie maanden wat gewoontjes te worden. Iedere dag is anders. Nog heel veel plezier!

  • 03 Juni 2014 - 13:05

    Leonie:

    Hii Peet! Leuk om weer wat van je te lezen. Hoe lang is die lijst wel niet van plekken waar je geweest bent:O! Ik dacht dat het een klein eilandjes was, dus niet.. Gelukkig heb je nog een paar weken de tijd om je lijstje volledig af te kunnen strepen. Dat pijl en boog schieten klinkt ook niet verkeerd, kan je het inmiddels al een beetje;) Ben benieuwd of deze dutchy onze eer hoog kan houden! Geniet ervan Peet, nog eventjes en dan komt Angela je alweer vergezellen om Nieuw-Zeeland zelf te gaan verkennen. Xx

  • 03 Juni 2014 - 13:30

    Door:

    Hoi Peet, wat leuk om te lezen. Het is wel duidelijk jij hebt het best naar je zin! Geniet ervan! Xx Door

  • 03 Juni 2014 - 16:28

    Petra:

    haha Ja gaat inderdaad lekker ze gangetje hier :) Ja inderdaad ong 6 weekjes voor Ansie komt :) Dan de route van Sydney naar Cairns f samen op stelten zetten :P

  • 03 Juni 2014 - 17:32

    Therese:

    Hee Peet,

    Leuk weer wat van je te horen! Leuk verslag en wat heb je al veel gezien en gedaan. Ben morgenavond bij je vader...zal het hem laten zien. Nog een paar weken volhouden met werken en dan lekker rondtrekken. Veel plezier nog! Hier met je vader en mij alles goed en met de huisdiertjes ook. Hier begint het nu eindelijk mooi weer te worden...heerlijk! Succes met de wedstrijd!

    Groetjes Therese

  • 03 Juni 2014 - 19:32

    Elly Anne:

    Hoi Peet,

    Zet hem op hè met de wedstrijd, gaat best lukken, jij laat je niet kisten....nieuwe hobby?? Vast minder belastend dan voetballen.

    Groetjes en tot horens,
    Elly Anne

  • 03 Juni 2014 - 20:32

    Ma En Ries:

    Hoi peet
    Heerlijk lijkt het ons daar, geniet nog even van alles op het eiland het is zo weer voorbij.
    Heel veel plezier met je wedstrijd. En tot horens. Xxxx ries en ma

  • 04 Juni 2014 - 14:31

    Ries:

    Hoi peet.
    super leuk verslag hier regen en koud
    gr ries en ma

  • 04 Juni 2014 - 14:31

    Ries:

    Hoi peet.
    super leuk verslag hier regen en koud
    gr ries en ma

  • 17 Juni 2014 - 19:13

    Jolande:

    Hoi Peet,

    Leuk verhaal heb je er weer van gemaakt. Volgens mij ben je daar alleen maar aan het genieten.
    Veel plezier nog daar! En hier mis je niet zoveel hoor, alles gaat gewoon door maar niets spectaculairs.

    Gr Jolande

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 17063
Totaal aantal bezoekers 25383

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 21 December 2015

Australië & Nieuw Zeeland

28 Februari 2014 - 29 December 2014

Australie 28-02-14 tm 30-12-14

Landen bezocht: