Nog 2 weekjes te gaan op Norfolk Island - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Nog 2 weekjes te gaan op Norfolk Island - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Nog 2 weekjes te gaan op Norfolk Island

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 Juli 2014 | Norfolk Eilanden, Norfolkeiland

Wat vliegt de tijd toch hard, nog eventjes en dan zit ik weer in het vliegtuig terug naar Sydney.

Het heeft een paar maandjes geduurd maar daar kwam dan eindelijk het schip aan met aardappels en de rest van alle spullen, even naar de Cascade pier gescooterd voor een kijkje hoe dat in ze werk gaat, en ik kan je zeggen dat is zeer interessant. Want een groot zeeschip kan je gewoon lossen met kleine bootjes :P

Na wat weken werken kwam de internationals steeds dichterbij, smiddags toen we op tijd klaar waren eventjes lekker wezen relaxen en een potje minigolf gespeeld, mooie track gelopen in ‘Walk in the Wild’ door het rainforest. Geprobeerd de green parrot te spotten maar helaas niet gelukt. Haha maar na al dat werd er steeds meer gepraat over de internationals voor de Archery. Het kwam ineens zo dichtbij dat de beslissingen werden genomen hoe ze het dit jaar gingen doen. En het begon in het begin als een soort grap, maar een maandje voor de shoot was ik dan officieel member van de club en daar horen meetings ook bij. En ja daar zat ik dan tijdens de vergadering. En ook nog wel mijn eerste engelse vergadering, haha maar het ging niet slecht, ik kon het aardig volgen.

De weken erna werd er nog steeds gewerkt in de Nursery maar na werk werden de kleine klusjes voor de internationals gedaan. Brug naar de juiste plaats brengen, pallets vernieuwen, brug repareren, animals die een likje verf nodig hadden, schietpegs die geverfd moesten worden, onkruid weghalen, bomen kappen, tracks maken om normaal door het bos te kunnen wandelen. Elke middag konden we wel wat doen. En toen zaten we woensdag aan de koffie tijdens werk en werd er gezegt ja morgen halen we dit en dat op en voor je het wist stonden we op de Archery ranche met de koeltrailer en al de drank. Vrijdag snel het transport klaarmaken voor de palmen, nog wat zaden gepoot en daarna stopten we eerder met werken zodat Rosa en ik wat meer tijd hadden voor onze dingen.

De eerste mensen kwamen aan met het vliegtuig vanuit Sydney dus we stonden netjes in onze polo bij het vliegveld om ze van harte welkom te heten. Daarna sta je met een hamer in je hand want de tenten werden opgezet. En zaterdag de rest van de voorbereidingen afmaken. De mannen hadden donderdag en vrijdag de hele course al uitgezet dus daar hoefde we ons niet zoveel meer mee bezig te houden. Tenten staan, keuken ingericht, bar aanwezig, course uitgezet meer heb je toch niet nodig.

Zaterdagavond hadden we gezellig een sociale gelegenheid voor een hapje en een drankje voor de mensen die vrijdag uit Sydney waren gekomen en zaterdag uit Brisbane. Zondag kwamen de laatste mensen aan uit Nieuw Zeeland.
Zondag de laatste dingentjes uitzetten en klaarzetten en het kon beginnen, en vergeet niet de vlaggen te hijsen, we hadden de Fish Fry, een overheerlijk bord met vis, salade, aardappelsalade en noem maar op. De 3D Internationals 2014 Archery Norfolk Island was officieel begonnen na de openingsspeech.

Maandagochtend jemig wat een regen wat een wind, zullen we doorgaan of het verplaatsen, na veel telefoontjes gepleegd te hebben met de vraag wat het weer ging doen hadden we geluk en werd het droog. We hadden we een schietronde van 20 targets (verschillende dieren) in het bos.
Dinsdagochtend hadden we een schietronde van 20 targets op het open veld en het waaide lekker, dus niet echt makkelijk om je boog in evenwicht te houden maar ja gelukkig had iedereen er last van. Woensdagochtend een veranderde ronde in het bos en in de middag schoten we een veranderde ronde in het open veld.

Je had 3 scores nodig om mee te doen in de competitie, dus na elke ronde alle kaarten checken en invoeren in de computer. Donderdag werd er beslist dat het beter en veiliger was om de presentation night en dinner niet in de tent te houden want ze gaven harde windstoten aan en regen. We verplaatste alle spullen naar de grote hal in de town en zette alles op voor de avond. Na wat rondjes te hebben gereden over t eiland om alle spullen bijeen te halen waren we in de middag zo goed als rond.

Eventjes naar huis een rust momentje pakken en savonds volle bak ertegenaan. Genoeg te eten en genoeg te drinken, presentatie was leuk, dat was allemaal goed geregeld. En dan wordt er verteld halverwege de week dat de winnaars een trofee krijgen, nee wordt je in de divisie Recurve Barebow Ladies ineens naar voren geroepen, ben ik gewoon 2e geworden, en heb ik een super gave trofee om mee naar huis te nemen !! :D

Na de week archery betekende het natuurlijk ook dat alles weer opgeruimd moest worden, maar vele handen maken licht werk dus dan ging allemaal ze gangetje.
Nog 2 weekjes werken hier en dan zit mijn geweldige tijd er al weer op wat een prachtige eiland. Vanochtend natuurlijk voor de tv voor de wedstrijd Nederland-Costa Rica, en nu op naar woensdag ! Tis lekker weer vandaag en vanmiddag de laatste targets uit het veld gehaald. Nog even geskypt met de dames in de hal dus me dag weer helemaal goed haha :)
Nog 2 weekies te gaan en dan sta ik weer op t vaste land. De 19e Angela ophalen op t vliegveld in Sydney en het volgende avontuur kan beginnen !!

Jullie lezen weer van me :) Xx

• 06 Juli 2014 - 13:06

Ilona:

Hee peet volgens mij is dit echt de reis van jou leven. Wat gaaf allemaal. Geniet iedere keer weer van jou verhalen. Veel plezier nog de komende weken daar en natuurlijk heel veel plezier met Angela.
    Groetjes en een dikke knuffel uit de dijk.

• 06 Juli 2014 - 21:15

Elly Anne:

Hoi Peet,

Gefeliciteerd met je behaalde 2e plaats..... nieuwe hobby gevonden?? Spelen ze dat spel hier ook?

Heel veel plezier in je laatste 2 weken, en een mooie tijd op het vaste land.

Groetjes Elly Anne

• 06 Juli 2014 - 22:42

Oma:

Petra een mooi verslag geniet er nog maar van .
    wij gaan ook twee weken maar Chaan.
    daar op huis en hond passen pa kom ook een weekend .
    Marco kom denk ook..
    voor je Pa is dat ook wel leuk //???????wel met de vrouwen hoor .
    nou Petra het gaat je goed

dikke kus van ons