Al halverwege in paradijs - Reisverslag uit Lord Howe Island, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Al halverwege in paradijs - Reisverslag uit Lord Howe Island, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Al halverwege in paradijs

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 November 2014 | Australië, Lord Howe Island

Het is ondertussen al half oktober en wat gaat de tijd snel. Open water Diver certificaat is officieel binnen, dus begonnen met Advanced. De bootduik is al gedaan dus we gaan lekker door :) Savonds werden we gevraagd of we wilden helpen bij ‘project muttenbird’. 2 researcher doen onderzoek naar de vorig jaar gemerkte muttenbird. Deze vogels zijn niet de beste in lopen op land maar het is wel leuk om te helpen, de gaten in de grond zijn gemerkt en iedereen kreeg een gedeelte. Je moest kijken naar de vogel die dat gat in wilde gaan of die gemerkt was en zo ja dan moest je hem vangen en aan jenny geven die ze een nieuw bandje om dr been deed, en een bloedtest deed. Ze komen altijd aan net na zonsondergang dus halverwege is het zo donker dat je echt je hoofdlamp nodig heb om te kijken of ze een bandje hebben of niet.

De dag erna savonds voordat we naar de shack gaan gaan we weer eventjes helpen en hopelijk vangen we er wat meer. Ik had er 1 de eerste avond maar die was de dag ervoor al gevangen want hij had een gele streep op ze hoofd. De 2e avond hadden we een goede vangst we hadden 4 of 5 nieuwe vogels met bandjes om de benen. Donderdagavond gezellig met Heath en Megan bij dennis en mij thuis gezeten en wat gedronken voordat we naar de shack gingen.

Vrijdag was ik vrij en ging ik sochtends mee met Brian op de tour rond het eiland. Super leuk om het eiland vanaf de boot te zien, alle stranden, balls pyramid, de eilanden bij neds beach en toen we net voorbij malabar waren op weg terug naar de lagoon zagen we ineens 10 tot wel 12 dolfijnen zwemmen, brian keerde snel de boot richting hun en we vaarde een tijdje met ze mee tot ze weg waren. Zo gaaf en zo bijzonder om te zien. Savonds nog even project muttenbird, en nu kregen we als extra taak om extra vogels te vangen en hun nest/gat in de grond te merken. Dus als ze in hun hol wouden gaan moest je snel zijn en ze er net op tijd uithalen, een druk avondje maar dat betekend dat we morgen avond niet zoveel meer hoeven te vangen.

Zaterdagochtend ging ik mee op een duik om de volgende specificatie te doen voor ons advance, we deden peak performance buoyancy. Eerst checken of je genoeg of teveel gewichten bij je hebt en daarna onderwater wat oefeningen zodat je perfect kan drijven in het water. Onderweg kwamen we nog 2 haaien tegen die voor ons zwemde door de cave en daarna op de 2e duik ging dennis mee om hetzelfde te doen. Ik zit in de bootshed me foto’s te bekijken en me verhaaltje te type en om 14.00 uur lekker vrij :) Vanavond laatste avondje project muttenbird en dan zit het project er weer op voor dit jaar. Het was lekker druk savonds, we moesten nog een aantal nieuwe vogels en nesten marken dus als je zeker wist dat die vogel daar hoorde moest je hem brengen en werd die gemarkt. Bijna op het laatst bevond zich nog een vogel in mijn gebiedje die verkeerd geland was, waarschijnlijk een gebroken pootje en vleugel, gevangen en hij ging mee voor observatie. Aan het eind van de avond nog even gezellig met Heath en Megan bij het research station wat gedronken en de volgende dag weer naar de boatshed.

Er waren geen tours dus heel rustig, Brian kwam binnen en stelde dan ook voor om allebei maar een halve dag te werken, ik ging sochtends even proberen om me vouchers uit te printen maar ja internet was dood. Snel daarna belde Dennis dat die toch wel mee wou gaan op een wandeling met Heath en Megan dus ik terug naar de boatshed en eigenlijk bijna hele dag gewerkt. Savonds even naar de bowlingclub geweest en nog een potje pool gespeeld en daarna richting huis.

Maandag hadden Dennis en ik met Jade onze navigatieduik in de lagoon. Met en zonder kompas de weg zien te vinden, toen we goed en wel weer terug waren op het startpunt nog f spelen onderwater en na genoeg te hebben gelachen wat vrij lastig is onderwater :) gingen we toch maar terug naar de boatshed. Dennis had vrij en ik heb wat aan me fotoboek zitten werken.

De volgende dag nog even wezen duiken bij comets hole me vis indentificatie gedaan en savonds Tim die naast ons woont een handje geholpen in de keuken in de bowlingclub, donderdagochtend naar de boatshed want er stond een duik gepland, normaal ben k vrij maar als er een duik staat gepland veranderen we de dagen wel eens. De duik ging niet door dus ik toch vrij, gezellig meegeweest met Peter naar North Bay, nog even lekker gesnorkeld, glas schoongemaakt onder ze boot, en een beetje gechillt. Savonds bij heath en megan gegeten want die gaan zaterdagmiddag weg.

Savonds naar de radioshack en de volgende ochtend weer naar de boatshed, Dennis was nog steeds beetje gewond aan ze teen dus wou liever nog even niet het water in, ik ging mee voor een fun dive richting landslide. Smiddags de wand in de boatshed leeggemaakt die krijgt namelijk een nieuw kleurtje. Daarna de wand geverfd, en voor we het wisten was het weer tijd om naar huis te gaan. Vrijdagavond gezellig even drankje gedaan bij vicky’s shop en daarna naar de bbq met dennis voor Heath en Megan en daarna nog wat gezelschap van andere locals.

De volgende dag het 2e en 3e gedeelte in de boatshed een likje verf gegeven dus de dag ging lekker snel. De volgende dag nog een andere wand geverfd en voorlopig is het verven weer even klaar. Na werk nog even een snelle jump in het water om het verf van me af te krijgen en daarna weer richting huis.

Zaterdagavond hadden we een halloween party en de vliegtuigen konden niet landen vanwege de harde wind dus heath en megan vergezelde ons nog even deze avond. Even wat kleren kapot maken, bloed op je smeren en gaan met die banaan, feest was op het strand, nog wat vuurkunsten erbij en muziekje op beter kan je t toch niet hebben op zo’n moment.

De volgende ochtend niet zulk lekker weer, dus spullen in de boatshed weer terug gehangen op plek van bestemming en beetje gerommeld en gerelaxt.

Maandag kwam Jade met een verrassing dat ze iemand nodig hadden achter de bar in de bowlingclub dus vanavond maar eens even kijken of k dat systeem ga begrijpen.
Morgen de Melbourne Cup day dus dat wordt wat.

Jullie lezen het vervolg in het volgende verslag :)

• 05 November 2014 - 10:02

Elly Anne:

Hoi Peet,

Weer een leuk verslag, heb steeds meer het gevoel dat je er compleet thuis bent, wat heb je al veel mensen ontmoet!

Groetjes Elly Anne