Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Van Adelaide naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 December 2014 | Australië, Melbourne

Dan was het toch echt zover, de dag om in het vliegtuig te stappen.. Het viel me iets zwaarder als ik had gedacht, maar dat betekend dat de tijd er heel erg goed was. Ik vloog naar Sydney om vervolgens een paar uur later op het vliegtuig naar Adelaide te stappen. Halverwege was er een onweerstorm naar adelaide toe, we moesten omkeren naar Melbourne en in een ander vliegtuig 1,5 uur later dan gepland aangekomen in Adelaide waar een ander dutchie al zat te wachten. Met Claudia ging ik naar het hostel toe, onze tas klaar gemaakt voor Kangaroo Island, waar we morgen heen gaan.

Om 6 uur werden we opgehaald, naar de ferry over de oceaan die heel erg ruig was want er was veel wind, maar dat is best grappig. Aangekomen op kangaroo Island begonnen we met een klim op prospect hill waar je een heel mooi uitzicht hebt. We vervolgde onze weg naar Seal Bay en ja de naam zegt het al, op het strand liggen de sea lions te rusten en te spelen, er waren wat babytjes en zo gaaf om te zien, en zoveel ook ! we gingen naar Little Sahara om te zandboarden en ja dat is iets anders dan snowboarden haha maar wel leuk. Daarna gingen we voor een wildlife walk en spotten wat koalas en kangaroo’s, richting onze slaapplaats, eten maken, kampvuur aan en gaan. Nog wat wildlife gespot en daarna een tukkie doen, morgen weer een nieuwe dag.

Vanochtend naar het National Park ‘Flinders chase’ even gewandeld, wildlife gespot en daarna onze weg vervolgd naar de remarkable Rocks, een rots formatie d.m.v. lava enzo. Daarna naar Admirals Arch om de New Zealand Fur Seals te spotten, dus weer wat om af te strepen van de dierenlijst. Daarna bbq lunch en op naar het strand aan de noord kant van het eiland. Nog even een duik genomen in het ijskoude water, maar ja na 3 maanden zeehond spelen miste ik het al. Daarna even gechilld op het strand en onze weg vervolgd naar de honingfarm. Even een kijkje genomen en daarna naar de ferry om terug te gaan naar Adelaide. Afgezet bij het hostel en onze spullen klaargemaakt voor morgen.

We vertrekken voor een 3 daagse tour over de great ocean road naar Melbourne. De 1e dag een lange zit in de bus maar ja er moeten aardig wat km afgelegd worden. Smiddags gingen we naar de watervallen even een wandeling maken en savonds na het eten gingen we even het weiland checken op kangaroos, en ja die waren er, niet te tellen op een paar handen. Hoe gaaf omringd door de skippy’s, de lucht in vuur en vlam door de zonsondergang en genieten in de buitenlucht.

De volgende ochtend een korte rit en een heerlijke ochtendwandeling gemaakt door het national park. Kangaroos op het pad, een lizard bij de rotsen en op de top van de berg geklommen voor een schitterend uitzicht. Daarna onze weg vervolgd en de great ocean road op richting port campbell en daarna maakte we een stop bij de twelve apostles. Gegeten en daarna terug naar de twelve apostles voor de zonsondergang te kijken.

De volgende dag vervolgde we onze weg richting Melbourne, gewandeld bij Loch ard Gorge, daarna terug naar de 12 apostles en vervolgens de great ocean road op. Wat stops onderweg, wandeling in het regenwoud, uitkijkpunten, koala’s spotten, papegaaien bekijken en daarna Melbourne in. Nog even wat gegeten en gedronken met de groep ’s avonds en de volgende dag een wandeltocht door de city gedaan, trip geboekt naar Philip Island en daarna gezellig met dennis wat gegeten in de stad.

De volgende ochtend richting Philip Island. Onze tourgids hield niet zo van al die toeristenbussen, dus we hadden lunch gezellig bij ze moeders huis tussen de geiten, hond en kat en daarna richting koala park, vervolgens richting de chocolade fabriek gevolgd door het strand, daarna nog even het grand prix circuit van Philip Island bewonderd, toen onze weg vervolgd naar de nobbies om alvast wat pinguïns te spotten.

Voor de zonsondergang reden we naar de Pinguïn parade, waar de pinguïns uit het water komen met honderden tegelijk en waggelen naar hun holletjes ergens in de duinen. Super schattig om te zien.

Vandaag laatste dagje Melbourne, nog eventjes richting de victoria markt om wat tijd op te vullen en vanmiddag onze vlucht naar Tassiiieee :)

Vlucht verliep goed en savonds aangekomen in het hostel op Tasmania.

Dit is alweer mijn 1na laatste verslag.. O my god wat gaat de tijd hard.

Mijn laatstse verslag over tassie gaan jullie snel lezen want ja het is immers nog maar minder als 2 weken en dan zit ik weer in het vliegtuig naar het koude kikkerlandje.

Tot Snellllll !! :P

• 19 December 2014 - 15:22

Elly Anne:

Ben bang dat je het hier helemaal ontwend bent......alle drukte en donker .....kou valt nog mee tot nu toe.

Groetjes Elly Anne