Mijn laatste avontuur - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Mijn laatste avontuur - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Mijn laatste avontuur

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 December 2014 | Australië, Sydney

Aangekomen in Hobart Tasmanië. We hadden een dag vrij voor onze tour begon, even door Hobart gewandeld en smiddags naar Mount Wellington voor een schitterend uitzicht over de gehele stad. Super gaaf om te zien, maar ook omdat we zo hoog waren ook best koud. Haha maar dat hoort erbij. Spullen klaargemaakt voor morgenochtend want om 7 uur worden we opgehaald voor onze 7 daagse tour door tasmanië.

We begonnen de 1e dag richting Mt Field National park om de hoge bomen te checken en de horshoefalls en de Russell Falls. Daarna reden we door richting Lake St. Clair de diepste fresh water lake in Australië. We maakten nog even een stop bij de Nelson Falls. En in denk mijn hele avontuur was dit wel de grootste met het meeste water wat ik gezien heb. Wauwwwww. Daarna vervolgde we onze weg richting Strahan waar we overnachten.

De volgende dag lekker rustig aan, op gemakkie ontbijten, daarna richting de Sand dunes om lekker over het strand en door de duinen te banjeren. Teruggekomen in het huis even ons dinner georganiseerd, vis, geroosterde veggie ovenschotel, koekjes voor dessert gebakken en lekker gechilld. Morgen richting de Cradle mountains dus ben benieuwd.

Vroeg uit de veren en richting de Cradle Mountains, een snelle fotostop op de weg naar de mountains met een mooie uitzicht en daarna onze weg vervolgd. We startte onze wandeling naar Marion Lookout via de snelle stijle weg omhoog, veel treden en stijle stukken maar we waren op de lookout voor we het wisten. Daarna onze weg vervolgd naar de voet van de top mountains en geluncht bij de Kitchen hut het was eigenlijk een blokhut bij de base van de mountains. Maar een mooie plek voor lunch met een goed uitzicht. We hadden nog steeds geen wombats gezien toen we terug bij de bus waren. Maar gelukkig op de weg uit het park zagen we er een paar en hadden gelukkig ook de mogelijkheid om van 2 foto’s te maken :) helemaal blij, de echidna’s waren ook aanwezig dus wildlife is ook weer gespot. Daarna richting Launceston voor onze overnachting.

De volgende ochtend richting cataract gorge voor de ochtend wandeling. Als verrassing waren de New Sealand Fur Seals aan het chillen in de gorge, wat eigenlijk meestal niet voorkomt, maar het was een leuke verrassing, daarna de walibies gespot en de pauws waren aan het dansen. Daarna richting de Bay of fires en daar hebben we geluncht, daarna richting de iron house voor wat bier proeverij en we vervolgde onze weg richting de blowholes, wat pinguins gespot daar, gekeken hoe het water uit het gat spoot en daarna onze weg vervolgd naar Coles Bay waar we verblijven vannacht, we hadden een heerlijk vervroegd kerstdinner en daarna nog een drinkje een snelle blik naar de sky wat roze gekleurd was door de zonsondergang en richting bed, morgen weer op om 6 uur ontbijt en dan kerstavond vieren.

De ochtend startte met een vroege wandeling richting Wineglass Bay. We wandelde naar de lookout om over het strand te kijken, we wandelde naar beneden en hadden wat uurtjes op het strand. De dolfijnen en stingray kwamen ons nog even vergezellen tijdens een duik in het water, we wandelde terug naar de bus en reden door naar de wijnproeverij. We reden richting Port Arthur waar we 2 nachten verblijven. Op kerstavond gingen we er op uit om een avondwandeling te maken richting de maingon blowhole voor wat pinguin spotten. We moesten heel stil zijn en ze liepen toen heel dicht langs ons, super leuk die kleine wiggel waggel beestjes.

De volgende ochtend 1e kerstdag een lekker kerstontbijtje, maakte een kerstboom en we gingen richting cape hauy voor een wandeling in de ochtend. We gingen naar het uitkijkpunt, spotten wat wallibies keken over de kliffs van de rotsen en stond denk rond de 200 meter boven de oceaan. Daarna teruggewandeld in de miezer en richting de bus, we gingen terug naar het huis, hadden wat kerstlunch, vervolgde onze wandeling later richting de historical site wandelde wat rond even naar de gevangenis. Daarna weer wat meer drinkjes, walibi en rendier klaargemaakt, dessert gemaakt en uiteraard gerelaxt.

De volgende ochtend lekker pancakes ontbijtje en daarna richting de Tasmania Devil Unzoo of conservation park. De devils en andere dieren gespot die gered zijn gedurende de jaren als afsluiting een vogelshow en daarna richting Richmond voor een picknicklunch. Onze laatste stop van de tour was nog even een andere wijn/cider proeverij, daarna terug richting het hostel en de volgende dag vlogen we terug naar Sydney.

Aangekomen in Sydney de volgende dag lekker even door Sydney gewandeld, even door de stad van de harbour brigde via de botanic garden naar de darling harbour dus dat is ook weer gezien. De volgende dag me laatste dingentjes geregeld wat ik nog moest doen voor mijn vertrek en dan is het nu echt zover.

Ik zit op Sydney International Airport deze laatste zinnen te typen. Over een paar uurtjes vertrekt mijn vlucht richting Dubai gevolgd naar Amsterdam. Dus morgen rond lunchtijd sta ik weer op nederlandse grond.

Dit jaar 2014 is zo snel gegaan, maar ik heb zoveel nieuwe en leuke ervaringen erbij. Veel leuke mensen ontmoet, geweldige tijd overal gehad echt geweldig. Dank jullie wel allemaal!