Coffs Harbour t/m Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Coffs Harbour t/m Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Coffs Harbour t/m Townsville

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Augustus 2014 | Australië, Townsville

Sochtends uitgecheckt, surfboards terug gebracht en doorgereden naar Byron Bay, daar over het strand gewandeld en savonds even lekker uit eten geweest. De volgende dag naar de vuurtoren van Byron Bay geweest en ook daar zagen we weer walvissen voorbij zwemmen, daarna naar Nimbin gereden en even lekker genoten van het hippie stadje en we vervolgde onze weg naar de Gold Coast, even langs Surfers Paradise geweest en een camping opgezocht.

De volgende dag zijn we naar Warner Bros Movie World geweest. Even wat achtbanen pakken en een stuntshow bekeken en daarna richting Brisbane gereden, een camping gescoord voor de stad zodat we voor morgen lekker dichtbij zitten. We probeerde nog even te gaan zwemmen in het zwembad maar het water was zo ongeveer ijswater, dus toen gingen we maar voor een filmpie en een malibutje in t zonnetje.

Na ons ontbijtje camper weer ingeladen en onze weg vervolgd naar Brisbane. Daar zijn we naar Lone Pine koala park geweest en hebben we geknuffeld met de koala. Ook even een echte grote kangaroe een aai gegeven en daarna doorgereden naar Noosa. Daar op de camping toch maar wel een duik genomen in het zwembad wat soort verwarmd leek en daarna lekker even prakkie gekookt op de camp kitchen en dan krijg je gewoon een lekker toetje na afloop van de mensen naast je, hadden wij weer geluk.

De volgende dag doorgereden naar Hervey Bay want daar zouden we zaterdagochtend opgehaald worden voor onze 2 daagse trip naar Fraser Island. Zaterdag ochtend om half 8 stond onze camper op de parkeerplaats en werden we opgehaald met de bus om naar de ferry te gaan om vervolgens onze overtocht te maken naar Fraser Island.

Aangekomen op het eiland stonden de 4x4 bussen te wachten en stapten we in. We startte onze tour bij Lake McKenzie een schitterend wit strand met blauwe zee. Daarna doorgereden naar Central Station en vervolgens gewandeld in de Pile Valley langs de Wanggoolba Creek in het Rainforest. Daarna even een lunch gescoord in het resort en smiddags gingen we naar Lake Wabby een grote zandvlakte met een soort meer waar je kon zwemmen. Daarna een douche gescoord en snel terug naar het strand voor de zonsondergang en om de Dingo te spotten. Een soort hond maar dan in het wild. Helaas die kwam niet tevoorschijn, dan maar even aanschuiven bij het dinner en daarna door naar de bar. De volgende dag zouden we naar de Champagne Pools gaan maar toen ook de tour gids even gezellig met ons een drankje kwam doen maakte wij er al snel Champion Pool van. En dat hebben we ook geweten de volgende dag. Na genoeg onzin te hebben gelult en wat te hebben gedronken gingen we terug naar de kamer want de volgende dag wouden we de zonsopgang zien en we wouden een dingo zien.

De zonsopgang was er en ja later liep ook de dingo over het strand. Happy als een klein kind nam ik me foto’s. Met een big smile aan het ontbijt en daarna weer in de bus voor de strand rit. Op het strand waren de rangers afgezet met kleine vliegtuigjes en wij kregen de gelegenheid om Fraser Island vanaf boven te zien. Dus die pakte we ook.

Als copiloot voor een kwartier stapte ik in het vliegtuig met angela en nog 2 jonge mensen en onze piloot. We stegen op op het strand en vlogen over het eiland en dat was best wel f gaaf om te zien. We landde weer op het strand naast de bus en het scheepsvrak ‘SS Maheno Ship Wreck’ we gingen verder naar de bergen van verschillende kleuren zand ‘The Pinnacles’. Daarna zagen we nog een andere Dingo lopen dus werden er opnieuw wat foto’s gemaakt. Daarna door naar ‘Red Canyon’ de rode zandbergen. En vanuit daar weer in de bus en zown kilometer voor Indian Head kwamen we vast te zitten op het strand. Ook dat kan met een 4x4.

Maar na alles geprobeerd te hebben moest die toch wachten op de volgende bus voor hulp dus vervolgde we onze weg te voet naar de vulkaanrotsen. Bovenop de top had je een geweldig uitzicht, zelfs nog haaien, dolfijnen en een rog en walvis gezien. Ondertussen stond de bus beneden en gingen we verder naar de Champagne pools en nuttigde we onze lunch. Daarna terug richting het resort maar eerst maakte we nog even een stop bij ‘Eli Creek’ een ondiepe kreek met kraan helder water zoals eigenlijk alle kreken/rivieren op het eiland. Vanaf het resort reden we terug naar de ferry om te overtocht terug te maken. Camper opgehaald vanaf de parkeerplaats en terug gereden naar de camping.

De volgende dag was het niet zulk lekker weer dus besloten we om lekker te touren en door te rijden naar Rockhampton waar we nu zitten. Volgende dag de langste dag gemaakt in de auto. Totaal geloof ik tussen de 5 en 6 uur maar we zijn aangekomen in airlie beach. Lekker op de camping en een tour geboekt voor woensdag naar de krokodillen farm en voor donderdag naar de white Sundays.

Woensdag gingen we naar de Wild farm, eerst vertelde Rob het 1 en ander over insecten wat hier leefde. Daarna gingen we naar de Emu’s die een nest hadden, nog even de beesten gevoerd en doorgereden naar zijn verblijf waar we koffie hadden en daar leefde ook de reptielen, koala, rendier, walibi, slangen, hagedissen en baby krokodillen en een soort egel. Daarna na uitleg en ze vastgehouden te hebben vervolgde we onze weg om de echte grote krokodillen te gaan voeren. We kregen nog een showtje van hem en daarna gingen we terug naar de camping.

De volgende dag 6.00 wekker want om 7.00 uur werden we opgehaald voor onze dagtrip naar de White Sundays. We vaarde eerst naar het eiland waar whiteheaven beach en het uitkijkpunt daarover was. Met de lunch terug naar de boot om wat te eten en ondertussen vaarde we verder naar het snorkelreef. Smiddags heerlijk in het water gedreven en de vissen en koraal bekeken.

Eind van de middag kwamen we weer terug in de haven en reden we terug naar de camping, maar onderweg zagen we Rob, Annemiek, Paula en Frank bij een cafe’tje zitten dus vroegen we of we niet even iets eerder mochten uitstappen. Zo gezegt zo gedaan en na onze sluip manoeuvre waren ze erg verrast dat ze ons al zagen dezelfde dag dat ze aan zijn gekomen. Eventjes wat gedronken en daarna werden we uitgenodigd om gezellig met hun mee uit eten te gaan. Even terug naar de camping voor een douchie en terug naar de stad, na het eten nog even naar de bar geweest voor een drankie en daarna weer terug naar de camping.

Vandaag hebben we nog even een lekker relax dagje hier in Airlie Beach, vanavond nog even gezellig met de Fam van Staalduinen wat eten en dan morgen weer fris door kunnen rijden naar onze volgende stop in Townsville.

Tot snel !

• 09 Augustus 2014 - 15:08

Ilona:

He peet en angela super wat jullie allemaal meemaken echt gaaf. Best wel een beetje jaloers hoor. Geniet ervan meiden.

• 11 Augustus 2014 - 19:11

Elly Anne:

Wat een belevenissen zeg, je kan er wel een boek over schrijven......

Goed vervolg van jullie reis en groetjes uit Maasdijk