Darwin tours - Reisverslag uit Darwin, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Darwin tours - Reisverslag uit Darwin, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Darwin tours

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 September 2014 | Australië, Darwin

Na 2,5 uur vliegen stapte ik uit het vliegtuig in Darwin. Stond bij de bagageband te wachten wordt je ineens op je schouder getikt, staat Nia achter me die we een paar weken geleden ontmoet hebben bij de tour die we deden naar Fraser Island. Samen gezellig de dag doorgekomen, gewandeld, drinken gescoord bij de ski club aan het water, zonsondergang was ook nog aanwezig en daarna naar de night market bij het strand. Terug met de bus wat uiteindelijk een taxi werd omdat er geen bussen meer reden. Even onze spullen afgegooid in de kamers en nog even naar de bar geweest voor een drankje.

De dag erna heb ik eigenlijk weinig gedaan een beetje boekje gelezen met een licht blauwe lucht boven je, me tas ingepakt voor morgen dan start me 3 daagse Kakadu/Litchfield tour. Smiddags belde ik nog even voor de zekerheid of de tour doorging, en ja natuurlijk was het antwoord. 10 minuten later telefoon, vanwege het aantal personen wat op 2 stond moesten ze de tour helaas annuleren. Lekker is dat, na veel gepuzzel ben ik terug gegaan naar travel world om te kijken wat mogelijk is.

Dinsdag dan maar een 1 daagse tour naar Litchfield met Croc jumping cruise en dan woensdag 3 dagen naar het Kakadu nationaal park. Oke alles goed en wel geregeld toen heb ik toch nog maar even een drankje gescoord hier aan de bar bij het hostel.

De volgende dag camera, handdoek en bikini mee en om 7 uur werd ik opgehaald. Er gingen nog 2 andere meiden mee uit mijn hostel dus helemaal leuk. We begonnen bij het uitkijkpunt over wetland, een gebied met meren en waterbuffels, daarna reden we door naar de plaats waar de krokodillen cruise begon door de Adelaide River. Iedereen een boardpas en lets go. We vaarde over de rivier en er lagen aardig wat krokodillen op de oevers te zonnen, ook zwommen er aardig wat rond. Ze hadden een stok met voer eraan en die hielden ze boven het water, de krokodillen kwamen soms tot hun achterbenen zelfs het water uit. Super gaaf om te zien, daarna kregen ook de roofvogels nog wat te eten die zowat door de boot heen vlogen en daarna gingen we weer terug.

We vervolgde onze weg naar waterval nummer 1, daar hebben we ook even lekker gezwommen en daarna gingen we door naar de Rock pools. Allemaal kleine pools die watervalletjes bevatten. Heerlijk gerelaxt daar en in het zonnetje gelegen. We gingen op de terugweg nog langs een bijna 3 a 4 meter hoge termietenheuvel dus dat was ook wel interessant om te zien. Na 1,5 uur kwamen we weer aan in Darwin, even douche, tas inpakken voor komende 3 dagen en vanavond even wat eten en drinken met de meiden van de tour.

De volgende dag werd ik om 6.50 uur opgehaald voor de 3 dagen 4WD kakadu tour. We begonnen onze dag met een culturele begroeten van de aboriginals die ons welkom heette in hun gebied, we vervolgde onze weg naar de Mary River voor een boottocht door het Wetland System. Er leven in de billabong daar genoeg krokodillen, vogels en zoveel verschillende natuur, schitterend om te zien. We maakte de lunch ready onderweg naar ‘Ubirr’ de aboriginals art kunstwerken en een 360 graden uitzicht over kakadu national park. We moesten er wel wat rotsen voor beklimmen maar het was schitterend om te zien..Die avond stond kangaroe op het menu, nog nooit gegeten eigenlijk maar ik stond met het mes in me hand om het klaar te maken, was vrij simpel beetje hetzelfde als kip klaarmaken, Jerry onze tour gids maakte het op 2 verschillende manieren, en het ging best. We namen nog even een appel cider en biertje en gingen daarna maar ff douche want al dat stof en zand vind je overal.

Om half 6 stonden we op en voor vandaag stonden de Twin falls en Jim Jim falls op het programma, eerst brachten we de aanhanger met tassen en zooi naar onze overnachtingsplaats en zette we onze tent op, vanavond slapen onder de sterren. We reden door naar Twin falls, met een bootje over de rivier nog wat wildlife gespot en na wat geklim en klauter bereikte Ozzie, Germany en Holland als 1e de waterval. Mooie gelegenheid om foto’s te maken.

Daarna reden we richting Jim Jim falls, het was een moeilijke route, in het begin ging het wel maar op het eind als je bijna bij de beach was was het echt klimmen en klauteren over de stenen.gelukkig mochten wij alvast vooruit en bleef Jerry bij een oudere dame die een uur later arriveerde, we zwommen wat en toen onze gids aankwam gingen we naar de ‘backpool’ de waterval viel daar naar beneden. Alleen 2 weken geleden was het laatste beetje water naar beneden gekomen. Het is nu dry season dus over een paar maandjes start het weer opnieuw. We zwommen naar de andere kant van de pool en weer terug een schitterend utizicht als je dreef op je rug en naar boven keek, zo hoog zo gaaf. We gingen terug naar de truck en terug naar de camping. Net op tijd tijdens de zonsondergang arriveerde we op de slaapplaats midden in het bos. De rotsen kleurde schittende goud en was mooi om te zien. Die nacht zaten we eigenlijk nog tot laat met Elle van Aussie, Katy van Germany en Jerry onze tourgids rond het kampvuur lekker stom te lullen. En een lekker drinkje erbij natuurlijk. Na veel gelachen te hebben gingen we dan toch maar een keer naar bed toe, slapen onder de sterren, was een super ervaring. Heerlijk die buienlucht.

De volgende morgen weer vroeg op voor ontbijtje, tent afbreken, spullen inladen en op naar Maguk, We hadden wat slomere mensen bij ons in de groep dus voor we vertrokken legde Jerry ons uit dat ze ons ‘de jonge meiden’ een amazing view wou geven maar zij moest bij de andere blijven, we wisten de weg en na haar seintje gingen we ervoor, we klommen naar de top van de gunlom falls voor een jump in het water boven op de waterval. En het was werkelijk schitterend! Na wat gezwommen te hebben daalde we weer af naar beneden en we liepen naar de pool waar Jerry met de rest was.

Na gezwommen te hebben naar de waterval en weer terug gingen we terug naar de truck en reden naar onze lunchplek. Na nog een italiaans opstootje in de bus op de terugweg naar Darwin kwamen we uiteindelijk om 18.00 uur weer aan op de plaats van bestemming. Even snel de was gewassen en gedroogd, douche gescoord, tas ingepakt voor de volgende dag want dan gaat me 9 daagse trip van Darwin naar Broome van start. Daarna gezellig even uit eten geweest met Katie uit Germany en daarna Elle en haar vrienden ontmoet in de bar, gezellig wat gedronken en beetje stom gedaan zoals gewoonlijk en daarna toch maar een keer naar me bed,, iets te laat misschien maar ja je kan altijd in de truck slapen als we rijden. Om 6.50 de volgende ochtend werd ik opgehaald om de volgende tour te startte.

• 01 September 2014 - 10:47

Elly Anne:

hoi Petra,

Je gaat nog steeds geweldig, zou zo mee willen als ik de beschrijving lees..... maar helaas gaat niet. Weer veel plezier gewenst in je komende trips en tot horens.