Lord Howe & het Noord eiland van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Lord Howe & het Noord eiland van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Lord Howe & het Noord eiland van Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 December 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Ondertussen ben ik in Nieuw Zeeland op het Noord eiland ,, en ja dat betekent dat ik iets achter loop met mijn blog van Lord Howe.
Maar om dat even af te maken, we hebben zeker weer van de tijd genoten daar !! Wat een schitterend en bijzonder eiland.
De dingen die ik gedaan heb ik de tussentijd op Lord Howe waren stuk voor stuk geweldig.

O.a. heb ik de watervallen bij de bergen bezocht, ben ik wezen snorkelen bij de potholes en zagen we nog een schildpad, het duiken ging natuurlijk gewoon door en ook varen met de boot en turtle spotting werd elke dag gedaan.

Ik deed wat dingentjes bij de nursery en ja ook de melbourne cupday werd gevierd in een jurk !! haha ja jullie lezen het weer goed dit is al de 2e keer in een jaar :P het was een geweldige dag weer.

Toen kwamen er ineens beroemde mensen naar he t eiland de film The shallows werd gefilmd op Neds beach dus 3 weken lang was het soort druk op het eiland moviecrew overal en nergens. Maar het had ook wel zo ze charmes voor ons als we f vrij waren om te gaan kijken. We hadden het die tijd lekker druk dus dat was goed.

We waren de dutchieparty aan het plannen voor als ik weg ging en omdat ze het zomerspektakel Maasdijk hadden bezocht hadden we bedacht dat we een Summerspektakel Lord Howe gingen doen, De toren werd gebouwd muziek en dj blake stond in de boatshed en klaar voor de party.
Het was weer top ! We hadden een mooie zonsondergang, BBQ was aanwezig, drinken en feesten, wat willen we nog meer.

Ook kwam ik steeds dichterbij het einde van mijn tijd en mijn divemastercursus. Op zaterdag zou ik terug naar Sydney vliegen en op Donderdag ja ja geloof het of niet had ik dan echt me laatste duik gelogd na een examen enzo gemaakt te hebben en genoeg punten had gehaald mocht het dan toch gezegd worden, Ik had me Divemaster gehaald !! Whiehooee !

Super, onwijs bedankt iedereen voor je hulp !!

Zaterdagochtend op naar het vliegveld,, maar geen vliegtuig, Alle vluchten waren geannuleerd,, zondag zou ik naar Auckland vliegen vanaf Sydney maarja ik zat vast in paradise ! Zondag ook geen vliegtuigen,, Maandag dan misschien.. Ja maandag stond ik op schema om naar sydney te vliegen,, Ik vloog eind van de middag en dinsdagochtend naar Auckland,, 2 dagen vertraging maar eindelijk kon me avontuur met Rosa in het noord eiland beginnen !!

Ze haalde me op op Auckland airport en we sprongen in de camper.. of eigenlijk bus met bed :P

We reden naar Otoranga daar verbleven we de nacht en de volgende dag gingen we naar de glowworm caves en de Ruakuri cave, schitterend om te zien. Wauw zo gaaf!!

Daarna vervolgde we onze weg richting Taupo waar we de Huka Falls bezochten. We gingen op bezoek bij een vriendin van Rosa waar we in de voortuin konden parkeren dus verbleven we daar. Savonds lekker gegeten bij de waterfront en de volgende dag gingen we naar de Orakei Korako Cave & Thermal Park, wat een bijzonder natuurverschijnsel is dat vulkanische gebied ! Wauw verschillende kleuren en veel warmte. Smiddags reden we naar Rotorua en bezochten we het wildlife park, smiddags werden de leeuwen gevoerd wat wel spectaculair was. Een klein beetje stoeien enzo hoort erbij als ze vlees in de ruimte gegooid krijgt.

We bleven die nacht in Rotorua want de volgende dag bezochten we de geiser en een ander vulkanisch gebied. Smiddags reden we naar Matamata om de Waimere watervallen te bezichtigen. Na een stevige klim en wandeling terug op het caravanpark en sprongen we lekker in de hotspring pools.

Uitgerust en wel de volgende ochtend vroeg reden we naar de Hobbiton movie set om een tour over de Lord of the rings en Hobbiton film set te krijgen. Schitterend, wat een bijzonder werk hebben ze daar verricht.. 13000 schapen op 12 hectare land en dan ook de set erin verwerkt, heel bijzonder.

We reden richting Piha onderweg stopte we even om wat te shoppen en aangekomen in Piha bezochten we het strand met zwart zand. De volgende ochtend een vroege wandeling richting de kitekite waterval en na een goed ontbijtje reden we richting muriwai om een ander strand te bekijken met zwart zand. Er was veel wind dus al snel dachten we laten we naar de andere kant gaan.

We kwamen aan in Whangarei waar we de Wangarei Falls bekeken, we wandelde door het AH Reed Kauri park met bomen van wel 500 jaar oud, daarna naar de Abbey caves en vervolgens wat vis en chips aan de waterkant bij de town basin. We verbleven de nacht hier en de volgende dag gingen we op de boot voor een ‘perfect day’.

Sorry dat het zo’n lang verhaal is maar ja dat heb je al je druk bent met vakantie vieren en dingen zien ;) hierna nog 1 verslagje denk zomaar en dan sta ik alweer thuis.

Nog een weekje te gaan in NZ en dan terug naar Aussie voor me laatste avontuur.

Jullie lezen snel weer van me.
Tot snel !!

  • 06 December 2015 - 19:38

    Ilona :

    Wat een belevenissen allemaal geniet er nog maar ff van want je mag (moet) bijna weer naar het koude kikker landje. Lekker bakkie doen. dikke kus

  • 06 December 2015 - 21:33

    Oma V D Boogerd:

    jij geniet er wel van .je ziet wel veel .maar wij vind het wel fijn dat ,
    jij zo weer thuis ben met de kerst .

    de groetjes Opa en oma

    dikke kus

  • 06 December 2015 - 22:01

    Elly Anne:

    Hoi Petra,

    Geniet maar lekker, maar ook fijn dat je binnenkort weer een poosje in Nederland bent. Hier staat de kerstboom alweer om een beetje licht en warmte te brengen. Aan het weer merk je nog niet dat het bijna Kerst is, nog veel dagen boven de 10 graden.

    Groetjes Elly Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 25403

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 21 December 2015

Australië & Nieuw Zeeland

28 Februari 2014 - 29 December 2014

Australie 28-02-14 tm 30-12-14

Landen bezocht: