Van Sydney t/m Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Van Sydney t/m Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Van Sydney t/m Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 Juli 2014 | Australië, Coffs Harbour

Vrijdag 18 juli vertrok ik van het eiland, eerst nog even werken tot koffietijd, daarna me tas ingepakt, huisje schoongemaakt, en dan toch echt naar het vliegveld om in te checken. Om kwart voor 3 smiddags ging me vliegtuig, maar gelukkig is alles dichtbij dus even de auto opgehaald bij Doug thuis en naar het vliegveld, inchecken en weer terug naar de nursery.
Me papieren enzo ingevuld scheelde weer dat ik het niet in het vliegtuig hoefde te doen. Doug bracht me rond 2 uur naar het vliegveld, daar aangekomen stond er een grote vriend op me te wachten om goodbye te zeggen. Steve stond op het vliegveld en had Jess of te wel ze hond meegenomen die zat te wachten op een knuffel.
Nog even laatste paar minuten lekker stom staan ouwehoeren en toen moest ik toch echt door de douane. Gedag gezegd tegen Doug, was toch wel een raar idee om weg te gaan na 4,5 maand. Door de douane heen gegaan loop je naar het vliegtuig staat Tony daar in ze veiligheidsvest. Hij is ingenieur en had het 1 en ander gedaan met de bouw van het vliegtuig waarin ik ging. Dus kon ik hem ook nog even gedag zeggen, een laatste zwaai naar Doug en toen verdween ik in het vliegtuig. Er zat een gezellige man naast me dus die 2 uur vlogen voorbij.

Aangekomen op Sydney had ik nog geen idee waar ik ging slapen, ik pakte de trein naar Centraal en daar zijn genoeg accommodaties in de buurt, dus dat kwam helemaal goed.

Zaterdag gewandeld in Sydney en een beetje gekeken waar de toeristen dingentjes waren die we eventueel zouden willen doen. Toen het 21.00 uur was stond ik vol goede moed op het centraal station om terug te gaan naar het vliegveld om Angela op te halen. Petra en treinen zijn nooit echt een heel erg succes en dat bleek wel weer want ik was natuurlijk weer een halte te vroeg uitgestapt en stond op Airport Nationaal in plaats van Internationaal. Maar ja een lieve lach naar de mensen achter de ticketbalie en ze hielpen me gelukkig netjes verder. Terug de trein in en de volgende halte eruit gestapt. Toen zag ik dat ze een half uur eerder geland was dus we hadden een perfecte timing. Eventjes wachten nog, en dan duurt wachten ineens heel erg lang. En toen eindelijk kwam ze door de deur heen. En hoe blij kan je zijn na 4,5 maand een bekende te zien !! nou ik was heel blij. Eventjes gerelaxt en op naar de trein om naar het hotel te gaan.

Zondagochtend even ontbijtje gescoord, en hup de wandel schoenen aan. We gingen richting Darling Harbour en daar zijn we naar Wild life Zoo geweest, en hebben we Sea Life Sydney bekeken. Even wat te drinken gescoord in de bar en daarna doorgelopen naar de Sydney Eye Tower. Een hele hoge toren waar je schitterend uitzicht hebt over heel Sydney. Na weer op de grond te staan vervolgde we onze weg naar de Botanic garden en gevolgd naar het Sydney Opera House. De dag afgesloten met een pizzatje en heerlijk met de voetjes omhoog.Morgen een nieuwe dag.

Zondag stond opnieuw een drukke dag voor de boeg, sochtends gingen we walvissen spotten, en ja ze kwamen wel met de rug boven water, helaas bleef het daar ook bij. Weer in de haven terug gelopen naar het hotel, eerst nog even me Australische nummer geactiveerd en daarna de tassen op de rug en naar het station. Om vervolgens de trein naar Mascot te nemen en daar de camper op te halen. Smiddags de camper gehaald en rondje Sydney gereden om de camping te zoeken. Het was ondertussen donker geworden en wij zaten nog in de auto.
Eindelijk vonden we het caravanpark toen hebben we zelf maar een mooi plekje gezocht en de volgende dag weer vroeg ervan af. Scheelt weer centjes haha.
Onze weg vervolgd naar de Harbour Bridge maar tot onze spijt was er vandaag precies de hele dag een grote groep zodat we de brug niet konden beklimmen.

Dan maar door naar de Bleu Mountains, nog even wat drank en eten inslaan en ready to go. Aangekomen op de camping Katoomba Falls de camper neergezet en nog even een wandeling gemaakt naar de Katoomba watervallen. Het was verschrikkelijk koud buiten en ook de nacht was te koud voor woorden.

Werd om half 7 wakker en t was 2 graden. Gelukkig kwam de zon snel op en was het lekker te doen in je lange broek en je jack. Angela werd wakker en we aten even een boterham en gingen op naar onze volgende wandeling. De Three Sisters gezien, watervallen en een mooie natuur. We liepen enkele tracks naar de bodem van de valley en kwamen omhoog met de kabelbaan.
Terug bij de camper even geluncht in het zonnetje en doorgereden naar Blackheath. Camping gevonden, ingecheckt en de volgende track gelopen. Daarna even avond eten gemaakt en uitgezocht waar we heen gingen voor de volgende dag. De volgende dag had An lekker uitgeslapen en zat ik al vroeg buiten, dood te vriezen eigenlijk, wat was het daar koud zeg.

Na ons ontbijtje in de camper gestapt om terug te rijden naar het warmere gebied, even bij de Central Coast geweest in Gosford om een bakkie te doen bij 1 van die gasten die ik tijdens de internationals had ontmoet. En dan heb je geen camera bij je en wat zie je dan in de zee zwemmen, ja 5 dolfijnen die het water uit springen! Wel super gaaf om te zien.

Vanuit daar doorgereden naar Newcastle om te overnachten, vanochtend vroeg over de pier gelopen voor de zonsopgang en vanuit daar doorgereden naar Port Stephens en daarna naar Port Macquarie voor de camping, maar eerst nog even een pitstop gemaakt bij Billabong Koala and Aussie wild life park en even de kangaroe’s gevoerd en de koala’s en andere dieren bewonderd. Daarna naar de boulevard voor een drankje en gevolgd naar het caravanpark. Daar zitten we gezellig buiten met een roseetje aan ons verhaal te werken.

Vandaag waren we weer vroeg uit de veren want we wouden het Whale Watching een 2e poging geven. Dus na ons ontbijt uitgecheckt en naar de haven gereden. Daar een trip geboekt die om 11 uur vertrok. Het was een beetje miezerachtig weer maar agh we laten ons niet kennen. Op de oceaan zag het er in de stad zelf erg slecht uit, maar wij waren op zoek naar Whales. En we vonden er 1 maar die was niet zo actief, nadat het echt heel slecht eruit ging zien kwa weer dan dacht iedereen dat we terug gingen maar nee hij keerde de boot en vaarde naar een spot en daar vonden we er 3 of 4 !! Zo gaaf, we zagen zelfs de onderkant van hem en ze hoofd kwam een beetje boven water. Beter als in toen we de 1e keer gingen dus. Terug naar de haven zagen we zelfs dat het onweerde maar wij waren echt net 1 minuut aangemeerd en toen ging het regenen. Perfecte timing dus.

Daarna doorgereden naar Coffs Harbour waar we nu op de camping zijn. Om 6.00uur de wekker om de zonsopgang te zien op het strand. Het werd een schitterende dag, geen wolkje aan de lucht, dus tijdens ons ontbijt even brainstormen wat we gingen doen.
Laten we leren surfen dachten we toen, wij naar de surfclub, helaas alles volgeboekt. Toen kwamen we op het geweldige idee om dan maar een surfboard te huren, ik moet zeggen we hebben veel lol gehad zo voor de 1e keer op een surfboard. Ik heb het maar bij kneeboarden gelaten, want het staan ging me nog niet zo goed af.

Daarna nog even gechillt op het strand en smiddags naar de markt gewandeld, de haven bezichtigd waar we zelf een dolfijn zagen springen, daarna doorgelopen naar het uitkijkpunt om eventueel wat waterleven te spotten. En ja na 2 keer op een boot gezeten te hebben voor walvissen zagen we ze nu van alles doen, springen, zwaaien met de staart. Onwijs cool om het te zien vanaf de berg. Toen we terug liepen als klap op de vuurpijl kwamen er nog even 5 dolfijnen langs zwemmen, dus me dag kon niet meer stuk. Even een ijsje gescoord op de terug weg en terug naar de camping.

  • 27 Juli 2014 - 15:03

    Syl:

    Hi Peet,

    Jeetje wat ben ik jaloers op jouw ondernemerschap. Je maakt de reis van je leven joh!
    Ik heb net op mijn dooie akkertje al je reisverslagen gelezen want ik heb er nu eindelijk tijd voor. Wat gaaf wat je allemaal doet en meemaakt. Ik kan je alleen maar als advies meegeven dat je moet GENIETEN, maar dat die je volgens mij met volle teugen. Ik sprak een paar weken geleden je moedertje nog even, wat is dat ook een schat! Dankzij je moeder hebben we contact en kan ik je volgen. Helemaal te gek! Geniet en kom voorlopig nog niet terug. This is a once in a lifetime experience. Dikke kus van Syl (A&O services :-))

  • 27 Juli 2014 - 21:06

    Ma :

    Hoi peet
    Echt je droom heerlijk ontdekkenen bezichtigen.
    Eindelijk je kangaroes eten gegeven en geaaid een droom die uitkomt voor je.
    Je fotos zijn supergaaf. Nog heel veel plezier met z‘n tweetjes in die gave camper.
    Knuffel van je mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 25395

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 21 December 2015

Australië & Nieuw Zeeland

28 Februari 2014 - 29 December 2014

Australie 28-02-14 tm 30-12-14

Landen bezocht: