Me 1e week van huis - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Me 1e week van huis - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Me 1e week van huis

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Maart 2014 | Norfolk Eilanden, Norfolkeiland

Vrijdagochtend 28 feb was het dan zo ver.
Ik vertrok naar australië, Moeders zou me richting Schiphol brengen.
Keurig op tijd stonden ze daar beneden hoor Ries,Ma,Oma en Natas ging ook gezellig mee.
Gelukkig was ik natuurlijk nog niet klaar maar agh he niks anders gewend :P
Aangekomen op schiphol was het lelijk druk om in te checken en/of je koffer weg te brengen..maar ja wat verwacht je als er ong. 800 man in gaat.. na lang wachten mocht ik dan me tas brengen bij de first class, helaas bleef het bij me tas dumpen en geen stoel of iets ;)
Kom je terug staat ook je vader, therese en gerda daar  haha hoe leuk! Hele fam. compleet!
Nog even een bakkie doen voor ik dan ga boarden met ze alle.
Na een dikke knuffel van iedereen en gekheid van me zusjes ging ik daar.. in me eentje, best een raar idee.. sta je bij de paspoortcontrole gaat je telefoon. Me kleine grote vriend wou nog eventjes doei zeggen, super lief !
Met Emirates en ja dat hele grote vliegtuig ;) vloog ik eerst naar Dubai, jemig wat een vliegveld :o even met de trein naar de goede gate en we konden door richting Sydney.. gelukkig duurde die vlucht niet zo heel erg lang.. pff na 12 uur ben je het wel zat hoor ;) haha maar ja wie wat wil moet het ervoor over hebben.
Rond de klok van 11 uur in de avond op de zaterdag moest ik even uit vinden waar ik me hostel kon vinden, met de trein richting centraal en zoeken.. gelukkig zijn de mensen hier zo aardig dus als je een beetje verdwaald rond kijkt komen ze netjes vragen waar je heen moet, haha helemaal goud was zo bij me hostel. Aangekomen en ingecheckt naar me kamer.. ondertussen was het half 1 snachts ofzo.. lagen er al 2 op hun bed, maar ja die worden vanzelf wakker als je binnenkomt met je hebben en houden. Ik zou maandag doorvliegen naar Norfolk dus had nog even 2 dagen in sydney.
Super leuke kamergenoten, en goed hostel. Zondag met Margreet een nederlandse meid uit de kamer door sydney wezen wandelen. En savonds nog even wat wezen drinken in de bar met haar en een ierse jongen uit de kamer. Volgende ochtend om 5 uur wekkertje want de volgende vlucht stond op het programma. Om half 10 vloog ik naar Norfolk om daar te gaan werken voor Rob en bij Doug. Eenmaal op Sydney kwam de vraag hoe herken ik Doug.. snel Rob appe om te vragen,, krijg je terug geen zorgen hij herkend jou je zal vast de jongste zijn in het vliegtuig.. haha en ja hoor dat was idd waar.. Na nog geen 2 uur stond ik daar op het eiland.. met alleen maar de gedachte WAUUUWW.. hoe gaaf en hoe groen is het hier.. na wat gedoe met het visum door de ‘douane’ en Doug zoeken.. maar het is niet zo groot dus dat scheelt, ik was zo gevonden  na me spullen in me huisje naast de Nursery gebracht te hebben, kreeg ik een korte rondleiding legde die wat uit en gingen we naar het ziekenhuis.
Daar moest ik foto’s laten maken van me borst en bloedtest af laten nemen, voor het geval je ziek bent en niet kan werken. Foto’s waren goed en bloedtest duurt 10 dagen voor de uitslag binnen is. Ook nog even langs de bank voor een account en een pas en wat rond rijden gingen we nog even naar de supermarkt. Savonds bij Doug gegeten en de wifi geregeld 
Dinsdag had ik me 1e werkdag.. na wat uitleg snel aan de slag.. karren vanuit de ‘kas’ naar voren halen, laag voor laag van de kar afhalen en checken of de plantjes goed zijn om eruit te halen en naar Nederland te gaan. Daarna kar weer opstapelen en terug de ‘kas’ in en omruilen voor een nieuwe. Even terug naar het ziekenhuis voor dingentjes en weer aan het werk. Het is best wel raar om aan de andere kant van de weg te rijden. Maar de truck was nog heel en ik weer levend bij de kwekerij.
Om 6 uur beginnen betekent smiddags op tijd klaar als het niet te druk is.
Dus elke middag nam Doug me mee en werd ik voorgesteld aan heel veel mensen.
Me huisje helemaal gecleant en ja dat was nodig.. savonds paar keer bij Doug gegeten en vanmiddag, zaterdagmiddag nam die me mee naar zijn sport ‘Autery’soort schieten met pijl en boog in verschillende vormen. Vandaag gingen we een route uitzetten met dieren en verschillende afstanden om te schieten.
Het was nog best moeilijk ;) Maar oefening baart kunst. Vanavond lekker gegeten bij Doug, en nu achter de laptop heerlijk nog steeds buiten op de varanda om een verhaaltje te typen.
Jullie lezen weer van mij!
Dikke knuffel uit Norfolk Island !! 

  • 08 Maart 2014 - 12:18

    Laura Moret:

    Leuk zo n verslag Peet!
    Zo te lezen, ga jij t prima redden daar, gaaf hoor!
    Gr.Laura

  • 08 Maart 2014 - 13:08

    Therese Slinger:

    Leuk verslag en mooie foto's Peet! Zal het vanavond ook aan je vader laten zien.
    Geniet ze!
    Groetjes Therese

  • 08 Maart 2014 - 13:40

    Cindy:

    Peet, super dat de reis goed is gegaa en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet nog van alles wat je mee gaat maken, have funn! Xxx

  • 08 Maart 2014 - 14:36

    Ilona:

    He Peet wat fijn om te horen dat je reis goed verlopen is en dat je je bagage gewoon had toen je er aan kwam Haha. Je heb je nood koffertje dus niet nodig gehad. Wat een mooie foto's echt gaaf.
    Heb veel plezier er geniet van alles wat je daar mee gaat maken.
    Groetjes ilona xxx

  • 08 Maart 2014 - 15:14

    Elly Anne:

    Hoi Peet,

    Leuk bericht, heb me geabonneerd, dus blijf je volgen. Wat kweken ze daar? Wel raar kassen met alleen een laagje gaas. Werk ze en geniet van het mooie weer en de omgeving.

    Groetjes Elly Anne

  • 10 Maart 2014 - 11:35

    Fiona:

    Hai Peetje,

    Gr. Dick en alle van kantoor.



  • 10 Maart 2014 - 12:03

    Dick Westgeest:

    Terwijl jij op die prachtige locatie zit, is deze oudste werknemer nog steeds aan het bikkelen !
    Ik hoop dat je het verschrikkelijk naar je zin hebt en de groetjes vanuit het hoofdkantoor van FC
    Veel liefs, Dick

  • 11 Maart 2014 - 20:49

    Yvette:

    Ha die Peet,

    Wat klinkt het allemaal lekker. Zo te lezen geniet je waanzinnig en zal je je niet vervelen.
    Hier is het momenteel ook lekker weer, dus we weten een beetje hoe het is. Zaterdag ga ik heerlijk voor een weekje naar Grand Canaria, maar helaas moet ik daarna weer aan het werk....
    Hier verder alles goed en het leven gaat gewoon door!
    Geniet lekker en ik blijf je volgen.
    Dikke kus Yvette

  • 16 Maart 2014 - 19:28

    Jolande:

    Hee Peetje,
    Net je verslag gelezen , ziet er goed uit daar. Ga volgende week wel weer met je appen, vond ik wel erg leuk van je. Geniet heeel veel. Gr Jolande

  • 16 Maart 2014 - 23:26

    Ma En Richard:

    Hoi meis, beetje late reactie maar supper gave fotos. Toch leuk om zo een beetje bij je te zijn en we bellen geregeld dat is ook leuk. Werkse daar en tot bels xxx ma en Richard

  • 17 Maart 2014 - 03:20

    Wendy Vanaf De Andere Kant Vd Wereld!:

    Haa kanjer.
    Wat goed zeg, na je eerste week al een verslag. Doe je beter dan mij. Ik heb nog niets gepost hihi.
    Zo te lezen al veel mensen ontmoet. Fijn dat doug je meeneemt enuitnodigd. Kun je straks zelf je plan trekken als je meer mensen en het eiland kent.
    Net Nederland zo met die planten en karren, of niet soms?

    Ga maar lekker genieten! Lees snel weer een verslag van je!
    Dikke kus en knuffel

  • 19 Maart 2014 - 15:43

    Thomas:

    Hoi Petra,

    leuk om jou ervainingen te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt !!
    Ik mis je gezeligheid in het FFH :)

    X Thomas

  • 23 Maart 2014 - 20:37

    Oma Groeneveld:

    Hallo Petra hier oma heb je verslag gelezen vind het hartstikke leuk dat schieten is echt wat voor jou .groet en xxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1208
Totaal aantal bezoekers 25974

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 21 December 2015

Australië & Nieuw Zeeland

28 Februari 2014 - 29 December 2014

Australie 28-02-14 tm 30-12-14

Landen bezocht: