+/- 5 weken later - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu +/- 5 weken later - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

+/- 5 weken later

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 April 2014 | Norfolk Eilanden, Norfolkeiland

Nadat ik 28 februari 2014 Nederland had verlaten zit ik hier zo ongeveer al weer 5/6 weken.
En al weer best wat dingentjes gedaan.
Elke doordeweekse dag lekker aan t werk en soms werken we wat langer om of de vracht af te maken of wat andere dingentjes te kunnen doen.
Zondags starten we voor het eerst met zaden plukken van de palmboom, die worden gebruikt om te poten en daaruit groeien de palmen die we kweken. Doug op de ladder omhoog en ik stond beneden en hij gooide te trossen naar beneden zodat ik ze moest vangen. En af en toe lag er 1 op de grond mja dat leer je vanzelf en dan gaat het steeds beter. Doordeweeks weer gewoon werken in de nursery en de vracht klaarmaken voor de week, vrijdag de planten inpakken en gereed maken voor transport.
Zaterdagochtend naar het vliegveld om ze weg te brengen zodat ze daarna naar Nederland kunnen. Zaterdagmiddag ga ik gezellig mee naar de Archery om zo me hand oog coördinatie te oefenen :P haha, nee maar is hartstikke leuk en een goede bezigheid voor je. Ben nu een paar keer geweest en zo zie je wat voor verschillende manieren ze hier gebruiken om het elke weer weer anders te doen. De 1e keer gingen we een route af met diverse targets (dieren) die we zelf geplaatst hadden in de vallei. De 2e keer gingen we het bos in en daar staat een standaard route met targets met rondjes waarop je moet mikken, en ook die verschillen. Soms heb je 1 grote ronde met diverse punten categorieën wel is waar maar hoe beter je bent en hoe dichter je in het kleine rondje schiet hoe hoger je punten. Er zijn ook andere bijv. met 3 kleinere rondjes onder elkaar en dan moet je in elke 1 pijl schieten. En zo nog wat andere. De 3e keer gingen ze oefenen op het schieten vanaf 70 meter. Lekker dichtbij het clubhuis op het grasveld ervoor brachten we 3 grote borden met daarop de grote ronde. Voor de kids en mijzelf brachten we 3 soort boodschappentassen in het veld met daarop een hert en zetten die op diverse afstanden. Elke tas 1 pijl in het rondje aub werd er gezegd.. na een paar keer hadden de meeste het wel gezien en gingen richten de bomen of gingen even de oudere na proberen te doen om ook 70 meter te schieten. Was een lekkere dag en heerlijk van het weer genoten.
Ik had deze week contact gehad met Dave, hij gaat met toeristen als het weer goed is en het water bij de pier niet te ruig is op vistours. Zaterdag na het vliegveld belde die me. Morgen ga ik naar Philips Island om wat meiden op te halen die ik vrijdag gebracht heb en daarna ga ik waarschijnlijk vissen. Ik bel je morgen nog.
Zondagochtend 7.15u telefoon, Hello, Dave here. Ik ga over 20 a 30 minuutjes naar Philips Island als je wil kan je even mee varen. Ik snel me bed uit spullen gepakt net aan ontbeten op me scooter naar de Kingston pier, met de gedachte ik ben te laat. Nou nee hoor na denk een andere 20 a 30 minuten kwam die de pier oprijden met de boot. Ik moet nog soms een beetje wennen aan het feit dat je rustig aan kan doen :) maar ik was mooi op tijd lekker van t weer en uitzicht genieten is ook geen straf. De boot in het water gelaten en op naar Philips Island dat ligt maar 7 km uit de kust, daar stonden 3 dames klaar om terug naar Norfolk Island te gaan, ze hadden daar overnacht en plezier gehad. Helemaal leuk, ik ga zelf nog een keer terug om daar te wandelen, maar heb nog genoeg tijd hier :) We brachten hun terug naar de pier en haalde 2 mannen op, die waren lekker op vakantie hier en wilden ook wel is wat vis vangen hier. We vaarde naar de zijkant van het eiland waar een visrif bleek te zijn. Hengels uit en vissen maar. Super leuk en hele mooie vissen!! Op slot was het hengel in en uit ging zo snel. Alleen ja als je vis vangt trekt dat haaien aan.. hebben wel is waar alleen kleintjes gezien maar was zeker weten interessant. Zelf had ik beet en haalde me vis omhoog, wat overigens nog best zwaar was, Dave zegt ineens je moet snel zijn want je hebt bezoek, een haai wou mijn vis maar dat kan natuurlijk niet, hij is van mij. Zo snel ik kon haalde ik me vis omhoog en gelukkig net op tijd boven water! Ik had me pleziertje natuurlijk weer binnen voor vandaag. Nog wat extra vis gevangen en terug naar de pier, om de vangst schoon te gaan maken, maar dat liet ik aan Dave zelf over. Meestal als ze de vis schoonmaken zwemmen er om de pier ook haaien maar dit keer niet alleen licht blauwe dunne slangachtige vissen op de bodem die de resten aten. Na de zakjes die ik bij me had gevuld te hebben ging ik op de scooter terug naar huis, maar eerst even een pitstop bij het restaurant waar Doug aan het verven is om de vangst te showen natuurlijk :)
Thuis aangekomen vis in de koelkast en spullen pakken voor het strand. Lekker die middag op Emily Bay gezwommen en gechillt. Savonds de vis naar Doug gebracht die liet me even de rest zien van het laatste botje uit de vis halen en we konden die avond ook gelijk vis eten. Wat hij overigens super lekker klaarmaakte! Fish&Chips gegeten. Een klein beetje voor mezelf en de rest bij hem gelaten.
Deze week een router voor in me huisje geregeld dan kan ik tenminste thuis ook wifi gebruiken, na veel 5e en 6e was het dan eindelijk geregeld. En het werkt :) Kan ik tenminste met het thuisfront bellen via Viber of Skype (soms wel zonder beeld als het bereik niet zo goed is maar we horen elkaar wel). En dat werd ook gelijk even getest natuurlijk, moeders was ook weer blij :) Ook viel me verjaardag in de periode dat ik hier zit. Woensdagavond nam Doug me mee uit eten voor me verjaardag  De volgende ochtend half 6 wekkertje en gelijk telefoon, Gerda + het thuisfront, die zaten lekker aan de prak thuis en er werd voor me gezongen. Beter kan je dat niet beginnen toch , ook moeders belde nog eventjes met oma want die was daar aan het eten. Ik snel naar me werk. En ’s avonds bij Doug en de kids gegeten. Waren we klaar kreeg ik ook nog een klein presentje voor me birthday van ze :) Wauwiiie hoe leuk ! weer een jaartje ouder. Gelukkig werd er in Holland aan me gedacht en vele felicitaties verder was me verjaardag voor dit jaar ook weer voorbij. Deze week op me werk deden we geen vracht naar Holland met palmen, maar we plukten zaden, brachten heel veel troep weg naar de stort en maakte de ruimte rond om de kwekerij schoon. Dode planten, bomen die vreselijk in de weg stonden. Alles weg der mee. Nu is het weekend, en super lekker weer. Zaterdagochtend even gebeld met zusje lief en 's middags naar de Archery. Zondag dacht ik lekker te gaan toeren en toen ik me spullen pakte ging me telefoon, ik had Doug gezegd als ik kan helpen met verven bij het restaurant moet je maar bellen, en zo gezegd zo gedaan, oude kleren aan en gaan. Geholpen met de palen, buitenlampen, buiten hekje en de rails geverfd, alles weer lekker fris, over een paar weken willen ze het restaurant openen. ’s Middags had hij het druk met schoonmaken van het huis want maandag kwam Rob aan hij zou blijven tot vrijdag. Het was lekker weer, dus ik ging lekker toeren op me scooter, begon bij Mt.Pitt, naar de Botanic garden gereden, bomen en planten gekeken en lekker gewandeld, toen ben ik doorgereden naar Puppys Point waar je savonds goed de zonsondergang kan zien en overdag een mooi uitkijkpunt is, daarna doorgereden naar Captain Cook’s uitkijkpunt en toen weer lekker naar me huisje terug. Maandag kwam Rob al gelijk nadat die geland was de Nursery inlopen en dat was toch wel heel leuk om een bekende te zien en te spreken. Een klein presentje voor me had die zelfs meegenomen :) Het was een goede week. We hadden veel kiemen dus konden we lekker doorgaan, ’s middags na werk nam Rob me mee naar mooie plekken om te wandelen en liet me heel veel zien, super leuk nu kan ik dat tenminste zelf ook doen en weet je ook hoe en waar het is. Dinsdag gezellig en simpel naar Emily Bay bij het Salt house gezellig wat kip gemaakt op de ‘bbq’, Woensdag middag veel gezien en ook zelfs zeeschildpadden gespot bij de Cascade pier en Simons water. Donderdag gezellig met een Nederlands gezin, Doug en de kids, Rob en ik gebbqt aan het strand en vrijdag nadat Rob nog even geholpen had in de Nursery was het echt tijd om terug naar Sydney te gaan. Vanmiddag vloog die terug, tijd ging super snel maar was heel erg leuk dat die er was :) ik ben nog even boodschappies wezen doen, afval weggebracht naar de dump en even avond eten genuttigd bij Doug, want na een bbq hou je altijd heel veel over :) nu even me verslag gemaakt en morgenochtend om half 8 nog even het wekkertje en Doug helpen alle palm kiemen naar het vliegveld brengen voor de vlucht naar Nederland, en daarna… We zien het wel :)
Jullie lezen weer van me !
Groetjes vanaf Norfolk Island :)

  • 04 April 2014 - 11:14

    Therese Slinger:

    Hee Peet,
    Leuk verslag en wat heb je al veel gezien en gedaan zeg! Gaaf.

  • 04 April 2014 - 21:58

    Elly Anne:

    Je hebt er een lekker druk leven, en bent zo te horen al helemaal thuis.

    Groetjes Elly Anne

  • 05 April 2014 - 11:46

    Ma:

    Hoi peet
    Weer leuk verslag lijkt me daar echt heel gaaf. Geniet er lekker van. Xxx ma en rich

  • 06 April 2014 - 19:29

    Jolande:

    Hoi peet,

    Net je verslag gelezen, volgende keer wel wat lege regels ertussen zetten, lees wat makkelijker... De oogjes doen het niet meer zo goed He!
    Maar leuk verslag, volgens mij heb je het helemaal gevonden daar. Blijf genieten he!
    Groetjes van Jolande

  • 18 April 2014 - 20:43

    Oma :

    hallo Petra nu pas gelezen maar nu weet ik hoe het werkt
    jij vind het daar wel leuk en goed maar je zin . fijn
    hier alles goed . gr Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1086
Totaal aantal bezoekers 25410

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 21 December 2015

Australië & Nieuw Zeeland

28 Februari 2014 - 29 December 2014

Australie 28-02-14 tm 30-12-14

Landen bezocht: