Townsville t/m Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu Townsville t/m Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Petra Boogerd - WaarBenJij.nu

Townsville t/m Cairns

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Augustus 2014 | Australië, Cairns

Aangekomen in Townsville even een camping opgezocht en een tour geboekt naar de Magnetics Island. De volgende dag naar de ferry om de overtocht te nemen naar Magnetic Island. We hadden een dag ticket voor de bus dus konden op en af stappen.

We begonnen bij Picknick Bay gevolgd naar Horseshoe Bay even naar een uitkijkpunt gewandeld en de markt bezocht, daarna naar Arcadia om nog een paar strandjes te bekijken en toen vonden we het wel weer mooi geweest. Aan land gekomen een klein stukje snelweg gepakt richting Cairns en daar een camping gescoord.

De volgende dag doorgereden richting Cairns waar we rond lunchtijd arriveerde. Even gekeken wat we wilde doen, en voor morgen een trip richting Kurunda met de trein heen en de skyrail terug.

De dag erna vroeg uit de veren voor een boot en duiktocht over de great barrier reef. Maar eerst vanavond een lekker broccoli prakkie eten. Om 8 uur werden we opgehaald net zoals onze gezellige buren van de camping om richting het treinstation te gaan om richting kuranda te gaan. Het was een super mooie rit door het regenwoud en langs watervallen. Aangekomen in het dorpje, lekker door het stadje gewandeld, wat gegeten, over de verschillende markten gewandeld en ‘de’ mango wijn van daar geproefd, even wat flessen meegenomen voor ons en de buurtjes zodat we savonds lekker konden relaxen. Halverwege de middag met de skyrail over de top van het regenwoud terug naar de opstapplaats om onze weg terug te vervolgen naar de camping, op de camping gezellig gedronken met de buurtjes en we kregen zelfs wat eten dus ook lekker bij hun gegeten.

De volgende dag vroeg uit de veren om richting de haven te gaan. Om 7 uur werden we opgehaald en als echte vips mochten we gezellig bij de kapitein ons ontbijtje nuttigen, de hele dag werden we goed verzorgd en sochtends maakte we onze eerste duik in het great barrier reef. Ik vond het zo voor het eerst in me leven wel een hele rare ervaring en was ook blij dat onze personal guide dicht bij bleef. Na een half uurtje weer omhoog om onze lunch te nuttigen en om heerlijk op het zonnedek te vertoeven. We vaarde naar een ander gedeelte van het reef en smiddags maakte we onze 2e duik. Dat ging veel beter omdat je denk wist wat je kon verwachten, het was een geweldige ervaring met mooie vissen en veel koraal. Schitterend. We mochten max een half uur dus daarna nog even het water in om te snorkelen en we hebben ook nog maar even het koraal via de glazen bodem boot gezien. Na de hele dag lekker bezig te zijn kwamen we eind van de middag kant en klaar weer aan op de camping, even gegeten, foto’s gekeken en we doken lekker ons bed in.

Na wat regen gedurende de nacht en ochtend besloten we maar om vandaag de stad in te gaan. Angela lekker de souvenirs gekocht en toen stond ze voor de grap bij een backpackers travel centre een nederlands stukje te lezen en toen kwam dr gelijk een nederlandse meid naar buiten die ons nederlands aansprak. Voor mij kwam dat mooi uit want ik moet nog het 1 en ander gaan doen als An terug naar NL ging. Na wat gebabbel kwam er uit als ik richting broome wou dat het beter is om dat nu te doen, anders was het risico groot dat sommige wegen dicht zouden zijn omdat ze onder water lagen. Dus me plannentje eventjes aangepast maar dat maakt gelukkig niet uit. Daarna nog even lekker geluncht en door de stad gewandeld. Savonds even lekker uit eten geweest en daarna terug naar de camping.

De volgende dag lekker rustig aan gedaan. Beetje gelezen, beetje tas ingepakt en smiddags even terug naar de stad om me usb stickje op te halen waar die meid van het travel centre wat films van de omgeving waar ik heen ga had opgezet. Savonds weer lekker uiteten geweest want angela kreeg een berichtje van het thuisfront. Dank jullie wel Loes en Frankie :) Het was heerlijk!

Vanochtend vroeg wakker, misschien omdat het dan echt onze laatste dag van onze trip samen was. Ontbijtje genuttigd, tas nog wat verder ingepakt, gerelaxt, even naar de stad nog en daarna richting het vliegveld. Maar eerst brachten we even me tas naar het hostel voor we de camper terug gingen brengen. Het was dichtbij het vliegveld en we hadden ook nog geluk dat de vrouw die ons hielp zelf ook naar het vliegveld moest dus kregen we een lift.

Na lang wachten en wat kaart spellen verder was het dan toch echt tijd om naar de gate te gaan voor Angela en voor mij om terug te gaan naar de bus ophaalplaats want het hostel kwam me weer ophalen. 4 weken gingen heel snel maar we hebben veel gezien, gelachen en een top tijd gehad !!

Morgen vlieg ik naar darwin om me nieuwe avontuur te beginnen. Dan eerst een 3 daagse trip kakadu/litchfield daarna een 9 daagse tour van Darwin naar Broome. Vervolgends vlieg ik naar Petrh om daar een paar dagen door te brengen, daarna vlieg ik door naar Ayers Rock met een tussenstop in Melbourne om daar een 3 daagse tour te doen door het Red Centre. Of te wel de uluru en omgeving. Daarna vlieg ik van Alice Springs naar Sydney om vervolgens Dennis te ontmoeten voor het andere avontuur genaamd Lord Howe. Maar eerst deze maand maar weer eens volop genieten weer.

Jullie lezen snel van mij!

• 16 Augustus 2014 - 15:36

Therese:

Hoi Peet,

Gave dingen doe je allemaal en mooie foto's. Ben trots op je hoor dat je het allemaal zo goed regelt. Veel plezier nog; lekker genieten! We houden contact en ik laat vanavond je verslag en de foto's ook even aan je vader zien.

Groetjes Theres

• 16 Augustus 2014 - 22:11

Je Ma:

hoi petra weer een heerlijk verslag van jullie, samen echt lekker genoten.
    heb het verslag weer effe uitgeprint voor oma kan ze die ook weer lezen.
    heel veel succes verder en we bellen wel weer. groetjes van richard en je mams en knuffels van Bobbie, jake, knabbel en babbel en pluisje.

• 17 Augustus 2014 - 23:02

Elly Anne:

Hey Petra,

Weer een fase afgesloten, op naar het volgende spannende deel. geniet maar lekker en mis ons niet.

Groetjes Elly Anne